sâmbătă, 22 mai 2010

Scoate limba!

Nu ştiu cum se face, dar în ziua de astăzi e plin de experţi, şi nu orice fel de experţi, ci experţi ce se pricep la de toate în aceaşi măsură de bine.
Experţi matematicieni, experţi de evaluări, experţi în literatură, experţi în finanţe, experţi într-ale sexului, experţi poligloţi... Ce să mai, există experţi până şi la statul degeaba. Cel mai bun exemplu e vecina mea. Cea cu uşa veşnic deschisă (pentru o panoramă perfectă a întregii scări de bloc) - dar nu despre ea vreau să vă vorbesc.

Ci de poligloţi (că tot am menţionat de ei...).
Mă amuză stăruinţa unora de a dovedi cu orice chip că ei ştiu Engleză, Franceză, Germană... mai nou Japoneză (e cam la modă) şi cine ştie ce altă limbă exotică... nordică... moartă, extraterestră.
Dacă, din întâmplare ştii limba străină cu care el se tot laudă, şi-l iei la puricat, cu siguranţă următoarea chestie pe care ai să o auzi din gura lui va fi: aa, dar nu vreau să mă laud, oricum, aici suntem în România, aşa că vom vorbi în Română.Altă situaţie e aia, în care poliglotul vede scris pe fruntea ta "idiot", şi-ţi inventează cuvinte într-o limbă ce seamănă ca sonorizare cu aia pe care se chinuie el să te convingă că o ştie.

Cam aşa...
(offtopic, recomand vizionarea întregului clip, mai departe a întregului film: The Great Dictator)


Bineînţeles că există şi cazurile acelea super hilare de "si bambina","pronto amore","ich liebe dich muşeţelul meu"... spuse cu glas tare, pe stradă sau unde poliglotul e sigur că are ecou.

Concluzia mea ar fi, învăţaţi mai întâi să vorbiţi corect româneşte, apoi, vă puteţi apuca liniştiţi de orice altă limbă.
Nu de altă, dar mai devreme  sau mai târziu, cu siguranţă va bate la ochi.

35 de comentarii:

  1. Da, pai mai mult de jumatate din asa-zisii vorbitori de limbi straine din ziua de azi sunt... prost informati... Ma rog, asta e, macar mai sunt si unii care recunosc ca habar nu au
    !

    RăspundețiȘtergere
  2. Puţini, Răzvan, puţini recunosc...

    RăspundețiȘtergere
  3. atat de mult ii suport pa aia care nu-si vorbesc limba!!!!... mai ales cuvintele straine!!!! ce le zic cam toti!!! "pronto amore"... aha , pronto sa faci ce?? unde? de care culoare! Tineretu... so invatat prost!! sau mai bine zis... sa emancipat !! a trecut de la coada vacii direct in limbi straine! ce sa faci! asta e
    si dupa aia imi zice mie ca-s taran!!.... daca eu ii zic "ce faci bre'" Atunci prefer sa fiu taran!!

    oricum ... pe Chaplin l-am vazut,si il vad mereu cu placere!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. hlaif unsarana þana sinteinan gif uns himma daga

    :P

    RăspundețiȘtergere
  5. Black Angel... pai nu-i baga in seama, si gata :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Ionuţ: di da vir und da ta fiurţăn! :D

    RăspundețiȘtergere
  7. "Ich liebe dich muşeţelul meu" :)) Foarte tare :)) Deci, uite ce tare sunt ca stiu 5 cuvinte in germana si 7 din franceza, dar nu sunt in stare sa formulez o propozitie intreaga, intr-o singura limba :)) Importante ca le stiu si pe acestea, cred ca asa se gandesc acesti poligoti :D

    RăspundețiȘtergere
  8. Păi, Alexandra, aşa mi-au trecut şi mie multe limbi străine pe la ureche, că deh, am schimbat destule şcoli şi oraşe, de-alungul vieţii: vreo 4 ani de germană, vreo 3 de franceză, vreo 12 de engleză, plus în facultate iar engleză intensiv, dar culmea... nu mă consider expert la niciuna din ele... aş fi ipocrită să zic asta.

    RăspundețiȘtergere
  9. Foarte bine faci :) Un exemplu bun pentru ei;)

    RăspundețiȘtergere
  10. Măi, eu cel puţin îmi ştiu lungul nasului. La franceză, dacă m-ai luat puţin mai repede, m-ai pierdut :D

    RăspundețiȘtergere
  11. :) Si eu la fel: inteleg si stiu sa citesc, dar sa vb nu prea si nu incerc . Am ruginit :) Oricum, chiar si limbile care le stapanim binisor, sunt o provocare pentru noi si nu un motiv de lauda :D

    RăspundețiȘtergere
  12. Da, de citit si priceput, da, mă descurc şi eu, ba unde pui că dacă mă chinui am şi accent :)) dar, franceza a fost tabu pentru mine, din ziua în care profesoara de franceză ne-a făcut animale :))

    RăspundețiȘtergere
  13. Toată lumea zice de limbile astea străine. Și așa e. Eu știu să salut pe mai multe limbi (ce mă laud), dar încerc să rămân pe română. Mi se mai întâmplă și din astea, de le dau pe străineză.
    Observ că probleme cu franceza sunt de mult. Nici eu nu mă înțeleg cu ea... Chiar deloc... Cică mă înțelege ea pe mine. Surprinzător!

    RăspundețiȘtergere
  14. Hhahaha, daa , intotdeauna sunt idioti d ' astia care vor sa se dea ce nu sunt , insa n am inteles niciodata ce drq au in capul din mintea lor, de nu realizeaza ca cel care intradevar stie nu se lauda ci dovedeste modest.

    RăspundețiȘtergere
  15. Ada: păi dacă ştii bine românesşte, cred că poţi să te apuci liniştit de altă limbă. Cât despre franceză... eh, la mine e mai mult secheluţă-deşi acum regret că n-am învăţat mai bine franceza...

    RăspundețiȘtergere
  16. darias: mare adevăr grăieşti! mereu am avut o slăbiciune pentru oamenii discreţi :)

    RăspundețiȘtergere
  17. Oricum „omlette de fromage” e meritul tău! :))

    RăspundețiȘtergere
  18. Ca şi blog, da, dar copyright-ul merge întins la Dexter :D
    Eu doar l-am copycat-uit ca să subliniez anumite chestii :D

    RăspundețiȘtergere
  19. Știu măi. Că nu era Disney Channel-ul cu Hannah Montana și naiba mai știe cine când mă uitam eu la desene. „Dexter”, „fetițele Powerpuff” și „vaca și puiu”

    RăspundețiȘtergere
  20. Ha ha! Cow and chicken! :D Să nu uităm de Two stupid dogs :D

    RăspundețiȘtergere
  21. da! Și mai era ceva, dar nu-mi amintesc acum.

    RăspundețiȘtergere
  22. acum nu mai știu nimic. Numai Hannah, și Demi, și Kuzco.... sorumea asta! Numai ea e de vină. :))

    RăspundețiȘtergere
  23. M-am chinuit toată primavara trecută să pricep care e faza cu Hannah Montana asta...

    RăspundețiȘtergere
  24. :)) si ai priceput? Mie nu îmi plac. Pare prea mult teatru. Adică până și alea animate sunt mai convingătoare!

    RăspundețiȘtergere
  25. Clar nu :) Nu se mai fac chestii ca pe vremuri...

    RăspundețiȘtergere
  26. Cele mai haioase sunt profilele gen hi5, in care protagonistii ucid cu cruzime limba romana, dar sunt "experti" la vreo 4-5 limbi straine. :)

    RăspundețiȘtergere
  27. Scriam candva si imi sustin parerea,daca traia Alecsandri,Chirita nu zicea fuculition, ci furculeisan (pui tu diacriticele te rog) :)

    RăspundețiȘtergere
  28. f fain articolul:)

    uite, eu de exemplu am terminat liceu de filologie, dar iti spun ca niciodata nu mi-au placut limbile straine, niciodata si nici acum nu imi plac deloc...

    am invatat mereu pt note si pentru bacalaureat, pentru ca eram nevoita sa dau doua probe la limbi straine diferite...

    engleza - suna ok pentru mine, inteleg tot ce mi se spune, stiu sa scriu, stiu sa citesc dar, da nu pot sa vorbesc...decat o conversatie simpla... am incercat orice, m-am straduit, dar nu imi iese si nu-mi explic de ce:)):)) Cred ca mi trebuie timp sa ma ocup de asta si sa ma ocup intens

    franceza - e mai ok pentru mine, adica pot purta o conversatie si e mai simpla, asa mi se pare mie:D, dar imi dau seama ca daca din anul 1 de facultate nu am mai gacut nimic in franceza, decat daca m-am uitat la vreun film, sau am tradus cateva chestii incep sa uit si sa ma dezobisnuiesc... si nu e bine...:((:((

    altele - nuuuuu. desi 2 luni de zile am stat in spania si invatasem sa vobesc si sa tin o conversatie, nu pot sa zic ca stiu spaniola. As fi ipocrita sa spun asta.

    In concluzie nu stiu nicio limba straina cap-coada. Scris, citit, vorbit si gramatica (poate franceza, dar citind articolul tau incep sa ma indoiesc si de ea:)):)):P)

    RăspundețiȘtergere
  29. Fetita Junglei13: as pune, dar nu pot edita comentariile altora, dar se subinteleg, oricum :D Cat despre Chirita, total de acord.

    RăspundețiȘtergere
  30. Monica: ei lasa mai, ca nimeni nu e expert la nimic :)

    RăspundețiȘtergere
  31. INCERTITUDINI: oricum nimeni nu se simte cu musca pe caciula... :))

    RăspundețiȘtergere
  32. Mi-e dor de vecina ta! I-as face multe chestii... hazlii si nevinovate :P

    RăspundețiȘtergere

Give ya best shot!