vineri, 14 mai 2010

Cum ne prostituăm online (I)

Criză? Este! Pensii? Nu este. Nervi? Este! Salarii? Încă este, nu se ştie, însă, cât o să mai este. Pensionari nemulţumiţi? Este!... mai ales la Galaţi.
Dar nu despre asta vroiam să discutăm, scuzele de rigoare, e televizorul deschis aşa că m-a luat valul pe nepregătite şi m-a dus în largul politicii.
Mie, de alt subiect îmi arde la ora asta... Şi da, e parţial legat de ce am scris mai sus, dar, aşa cum am zis, doar parţial, şi anume din punct de vedere al gradului de nesimţire, care e cam direct proporţional cu cel al guvernanţilor.

Mai exact... nu ştiu câţi dintre voi vă căutaţi de muncă, la ora actuală şi câţi folosiţi site-urile de gen, însă, cei ce căutaţi de zor să vă angajaţi, cu siguranţă că, măcar o dată, aţi avut ocazia să daţi peste posesori de site-uri purtătoare de pempărşi, ce vă doresc ca şi angajaţi la ei pe site.

Ce înseamnă asta? Tu, ca om ce îţi cauţi de lucru şi te pasionează (cât de cât) scrisul (musai ştii şi cu ce se mănâncă blogăritul) te îndatorezi să îi scrii lui un număr de x articole la y zile.
Taman, mai înviţi şi prieteni pentru trafic... Pardon, vroiam să zic sporirea gradului tău de popularitate pe site-ul orăcăitor.

Ce îţi oferă el, angajatorul? Referinţe, bineînţeles.
De unde le scoate, naiba ştie, dar face el rost cumva de ele. Tuş la imprimantă să fie, că restul îl dibuim noi pe parcurs.
Bani? Poate pe parcurs şi ei.

Sinceră să fiu, momentan deţin încă un cont de wordpress (pe care nu îl folosesc pentru că mi-e urâtă platforma) şi două domenii preplătite (pe care iar nu le folosesc... probabil din comoditate, conservatorism,  dragoste veşnică şi declarată pentru blogspot).

Mă gândesc că sunt fraieră.
Aş fi putut, foarte frumos, să îmi fac nişte reţele de socializare pe Ning, sau... eventual un site ecologist, cu o siglă soioasă (că tot m-am chinuit doi ani să învăţ photoşopăreala), plus un slogan lacrimogen foarte Horia, Cloşca şi Crişan, şi uite cum mă făceam eu free-lancer... şi nu ori-de-care, ci unul de maxim succes!

Măcar să nu fiu ultima fraieră boemă care nu dă să profite de pe urma crizei...

P.S. Astăzi ne prostituăm pe gratis, să vedem cum e...

36 de comentarii:

  1. Hmmm,free prostitution : That is what I would have wanted when I was 14 :))
    Te apreciez pentru conservatorism,şi eu sunt cam la fel.Aş scrie pentru bani,dar nu există averi atât de mari încă.Mi-aş plăti un domeniu,dar nu vreau să blochez worldwideweb-ul pe un site din România.
    Aşa că...mă bucur să te vizitez.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma bucur de oaspeti, Blindius :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Mi-a plăcut asta cu "fraiera boemă"... Nu e pleonasm? Nu e, neapărat, dar poate fi... Dacă ne adunăm mai mulţi fraieri din ăştia care mai şi scriu... O pun şi pe Geanina pe listă, fără să o mai întreb... Eu şi Geanina suntem sacul şi peticul.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ai dreptate, Cristi :)) Cred că devine încet dar sigur pleonasm :))

    RăspundețiȘtergere
  5. chestia cu .. angajatul la un anumit blog..... e o cacareala!!!
    nu e nimic sigur!! , cine te plateste??? cine il cunoaste pe proprietar??

    RăspundețiȘtergere
  6. Scriu cand simt ca vreau sa vorbesc.

    RăspundețiȘtergere
  7. Black Angel: da, este, dar nu ai idee cât de mulţi sunt, chiar şi aşa...

    RăspundețiȘtergere
  8. INCERTITUDINI: Ştiu cum e, că aşa e şi la mine. Uite, m-a deranjat asta, pac postarea. Şi încă or să mai urmeze câteva părţi...

    RăspundețiȘtergere
  9. si eu sunt indragostita maxim de blogspot. cart despre gasirea unui job...grav,...si eu sunt in cautari desi ma un job..dar slabe sanse.

    RăspundețiȘtergere
  10. Pai, desi postarea mea e cât se poate de generală, clar există mulţi nesimţiţi pe lumea asta...

    RăspundețiȘtergere
  11. Nu accepta sa faci asa ceva... Una este sa scrii cu contract semnat in prealabil si alta este sa scrii pe ochi frumosi.
    Referinte iti poate da oricine are un pic de imaginatie asa ca nu crede nimic din ce iti spune un astfel de "angajator"!

    RăspundețiȘtergere
  12. Păi da, după cum am zis, postarea e generalistă. Mi-a fost dat să dau pe ejobs peste anunţuri de genul ăsta, şi m-a pufnit râsul.

    RăspundețiȘtergere
  13. În cazul ăsta, şi eu sunt tot o fraieră boemă :D

    RăspundețiȘtergere
  14. Chestia aceasta cu gratis-ul s-ar putea sa aiba de acum mare viitor! Si nu numai pe net!

    RăspundețiȘtergere
  15. Cum există proşti pentru toţi şmecherii, clar are un viitor.

    RăspundețiȘtergere
  16. Pai stai asa .. stiu platforme care chiar platesc. Aproape instant. Numa ca nu sunt ro ... si au pretentii sa fie "en anglais avec tres correct grammaire" :-P ..


    Cu greu m-ar convinge cineva sa scriu pentru vreun blog romanesc. Si "no way" fara plata.

    RăspundețiȘtergere
  17. Ei, Valentin, eu nu vorbeam de platformele alea specializate pentru a plăti oamenii... ci la blogurile de 2 lei ridichea cu pretenţii de Jurnale.

    RăspundețiȘtergere
  18. Ma primesti si pe mine in fan-cubul asta select, daca-l deschizi?...
    Eu scriu pe wordpress, of course pe gratis, din simplul motiv ca n-am timp sa invat sa-mi fac un blog. Scriu pe un blog pe care mi l-a "construit" o prietena si-abia ma descurc sa postez. Sigur c-as putea sa invat, dar n-am nici timp, si nici cheful pentru asta nu ma...violeaza :))
    Ah, si m-am saturat de pinguini, mai multi decat comentatori. Adica sunt unii care nu se pricep decat sa fie pinguini, din comoditate, interes sau prostie. Inca nu m-am decis...

    RăspundețiȘtergere
  19. Teo, sigur că te primesc. Îţi fac şi diplomă dacă vrei. Mouse-made :D

    Păi, la blogspot oricum nu funţionează pinguiala, aşa că la mine e subiect tabu. Pinguitul mi se pare prin excelenţă o pierdere de vreme. Ca şi cum unii ar încerca să păcălească un om neimportant (Ze Listu)

    RăspundețiȘtergere
  20. Eu sunt de acord cu ping-urile pana la un punct. Sunt instrumentul prin care dau de veste unor oameni la care tin ca am publicat ceva nou si ii invit sa citeasca. La fel si ei, cand ma pinguiesc pe mine. cand insa unii se rezuma doar la a ma pingui si-a astepta reciproca de la mine, mi se par egoisti, cinici si putin cretini, fie-mi iertata indrazneala. Cred ca o sa scriu despre asta in curand, ca-ncep sa ma satur...
    Adica am "clienti" care mi-au trimis si 20 de ping-uri in ultima luna si niciun comentariu, asa, ca idee. So, ma lipsesc de pingurile lor.

    RăspundețiȘtergere
  21. stau si citesc, si recitasc, si rascitesc!

    multe notiuni imi sunt foarte vagi!

    Cu toate acestea, desi sosit de putina vreme, am intalnit oameni (virtuali) capabili sa te scuipe pentru ca nu esti capabil sa le dai ping. Pentru ei, nici nu existi!

    RăspundețiȘtergere
  22. Teo. păi da, din punctul ăla de vedere, un ping e mai mult decât bine venit, însă problema poate fi fain-frumos rezolvată şi cu un feed RSS. Sau o abonare prin e-mail, dacă x sau y e chiar interesat de ceea ce scrii, clar te va vizita.

    Eu, personal, am o serie de bloguri pe care intru zilnic, le citesc, chiar dacă nu las mereu comentarii, dar, măcar apreciez munca omului respectiv de a scrie ceva.

    Noroc de blogspochişti că nu le merg pingurile. Lor să le pui link-uri, blogroale şi alte chestii :D

    RăspundețiȘtergere
  23. VirtualKid, să nu generalizăm...

    RăspundețiȘtergere
  24. buna,

    scuze de offtopic, insa poate te intereseaza:

    http://questioare.com/pentru-voi-bloggerii-mei-dragi/

    RăspundețiȘtergere
  25. Mulţumesc de share, ştrumfiţa.

    RăspundețiȘtergere
  26. Imi schimbi te rog link-ul din blogroll?
    M-am mutat pe http://winnetou.ro/ :)

    RăspundețiȘtergere
  27. nu am inteles, de ce la galati? esti din galati? :D

    RăspundețiȘtergere
  28. mihai: cam peste tot au fost chestii de genul asta... oricum :)

    RăspundețiȘtergere
  29. Gata, da linku' tot nu e schimbat :))

    RăspundețiȘtergere
  30. eu nu mapot desparti de blogspot......


    f faina postarea....si adevarata!!!

    RăspundețiȘtergere
  31. Daca ai fi mai atent, ai vedea ca am doua link-uri. Pe cel vechi inca nu l-am sters. Urmeaza.

    RăspundețiȘtergere
  32. Apropo de cautatul slujbei... la noi e greu si sa o cautam personal in viata de zi cu zi, mai ales sa dam de seriozitati pe net, acolo unde angajatorii sunt doar niste pungasi.
    Acum 3 zile a venit mama la mine la pupitru sa-mi arate un anunt din ziar pentru o slujba. Ceva de impartit pliante... detalii la o adresa ce incepea cu http...
    Curioasa si pusa serios pe treaba, am intrat pe site. Ghici ce? Fiecare persoana ce voia sa se angajeze trebuia sa plateasca 150 RON. Si, culmea, nici macar nu erai sigur daca o sa castigi banii astia in cateva luni. Pliantele pe care trebuia sa le impart erau "on-line" si primeam o mie lei vechi pentru fiecare pliant :)

    Cred ca imbatraneam si tot nu strangeam aia 150 RON de la taxa de inscriere ca angajat al lor.
    Vai de noi si de sistemul nostru. Si, mai ales, vai de ziarul Clik care a promovat o asa gogoasa.

    RăspundețiȘtergere
  33. Asta imi aminteste de aia care te puneau sa ansamblezi margele acasa, dar, intai trebuia sa le platesti bilutele :))

    RăspundețiȘtergere

Give ya best shot!