luni, 3 mai 2010

Rapunzel de Galaţi

...Nu mai trăieşte de mult în turn şi n-o mai păzeşte de mult niciun balaur răutacios.
Nu, Rapunzel zburdă liberă şi nestingherită prin cafenele (până atunci) liniştite din Galaţi şi deranjează pe ceilalţi consumatori cu vocea ei spartă şi hăhăită, în timp ce povesteşte prietenelor ei de la masă: Mica Sirenă şi Betty Boop, ce a mai făcut ea, săptămâna trecută când s-a întâlnit cu Freud la taverna din colţ.

Povestea e cam aşa:

Discuta ea fain-frumos cu Freud şi îi ea dădea idei despre psihanaliză când, ce să vezi, vine Kant şi le întrerupe discuţia.
Unde mai pui că nici nu apucă să scape de Kant că vine nesimţitul de Enescu zbârnâind dintr-o vioară pe lângă ei. Degeaba e el mare şi tare şi ţine concerte, dacă nu vrea sub niciun chip să priceapă că nu e politicos să faci serenade unei domnişoare tocmai coborâte din turn.
Cu chiu-cu vai,după un "Haide măi, Georgică, scârţăie-ţi vioara şi pe la masa Albei ca Zăpada", pleacă Enescu şi ce să vezi, domnule, vine Eliade! Şi nu vine singur, vine cu Edgar Alan Poe.
Eliade o salută politicos pe sanscrită, salut la care Rapunzel nu poate decât să dea din cap cum că înţelege şi îi face semn că momentan e ocupată şi că nu poate vorbi, dar îl va contacta ea A.S.A.P. (Pentru că da, Rapunzel ştie sanscrita, engleza şi e plăcută de toţi băieţii de la ea din clasă).

Mica Sirenă şi Betty Boop, mute de uimire şi ahtiate să afle cui a mai dat Rapunzel cu tifla, la baza câtor teorii filosofice se află cugetările ei, o priveau înmărmurite, cu ochi de anime şi cu bărbia sprijinită de palme.

Şi Rapunzel continuă:

Weeell, şi cum spuneaaaaamm...

Dar, vorbele de duh ale tinerei blondine fură întrerupte...


-Rapunzel? Ce cauţi afară din turn?
-Mama???!
-Rapunzel, m-a sunat balaurul! A zis că ai fugit din turn!
-Hai mai, mamaaaaaaaa! Mai lasă-mă o oră afarăăăăă...
-Nicio oră! 

Iar mama lui Rapunzel o trase de cosiţe afară din cafenea.

Moment la care, eu personal am binecuvântat numărul de telefon de la informaţii şi abilitatea mea de a imita vocea balaurului.
În sfârşit o clipă de linişte, fără vocea enervantă a prinţesei.


 Cumva am impresia că melodia asta se potriveşte:

30 de comentarii:

  1. Rapunzel sigur mai are rude.Are si niste verisoare imprastiate prin tara.

    RăspundețiȘtergere
  2. Fetita Junglei13, are cum să n-aibă... Alba ca Zăpada, Marian Vanghelie... Ion Iliescu... Pepe... Freud!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Daca se nastea surdo-muta cred ca avea zilnic fracturi la degete...cu toate astea,ma intreb cum de mai avea timp sa respire...si ajung la celebra vorba-"Daca o femeie tace, pentru nimic in lume nu o intrerupe".

    The True Fairy Godmother,where wishes come true:cep,scoci,botnita,calus,izoler band,super glue,poxipol,capsator,ac,ata,copci.
    XD
    mab

    RăspundețiȘtergere
  4. ... fac eforturi sa nu rad in hohote... nu de alta, dar sunt la munca,si iar se vor intreba colegii ce am =))
    ...oh...imi doresc sa fi fost acolo... vezi... stiam eu de ce te-am sunat :P

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu zic să îţi laşi hohotul să iasă nestingherit :D
    Da, simţeai tu ce simţeai :D

    RăspundețiȘtergere
  6. Super tare! Cam încurcate personajele, dar merge! Adică, Enescu și Balaurul în aceeași povestire?

    RăspundețiȘtergere
  7. Păi, Ada, asta e şi ideea.
    Exagerarea e mai mult decât voită.
    Copiliţa avea păreri şi cunoştinţe începând de la criza mondială, terminând cu Enescu sau Poe.

    RăspundețiȘtergere
  8. Am înțeles eu exagerarea intenționată... Cam deșteaptă, prea deșteaptă copilița...

    RăspundețiȘtergere
  9. Crezi? Pun pariu că nu ştia decât titlurile :))

    RăspundețiȘtergere
  10. pai,si erai singura in barul ala?de ce nu te luai la vorba cu interlocutorul,deexemplu

    RăspundețiȘtergere
  11. Daniel: bineînţeles că nu eram singură, dar şi mie şi interlocutorului ne era al naibii de greu să nu auzim polologhia lui Rapunzel.

    RăspundețiȘtergere
  12. @Fetita Junglei13: O soră are cu singuranţă, o cunosc personal :D

    RăspundețiȘtergere
  13. MadMe: eşti bună de pus la Panoul de Onoare, cu merite deosebite. :D N-am putut să văd câtă rezistenţă poţi avea :D
    Cum de mai trăieşti?
    N-ai murit de plictiseală?

    RăspundețiȘtergere
  14. mab:
    lasă că astea mici blonde şi sofisticate, de regulă se transformă în alea mari, bătrâne cu perucă şi genunchi noduroşi. Ştii tu exemplul meu de suflet :D
    Am uitat de acşientul bucureşteano-gălăţan, ai avut dreptate.

    RăspundețiȘtergere
  15. Vai dar când deschide gura, şi o deschide des, nu mai ştiu pe unde să o tai din zonă :))

    RăspundețiȘtergere
  16. MadMe: Ceva sprai cu piper ar trebui să rezolve situaţia :D Sau poţi să adopţi metodele înşirate de mab mai sus :D

    RăspundețiȘtergere
  17. Biata Rapunzel... Răilor, de ce faceţi mişto de ea?! :lol:
    Aşa, partea cu Alba-ca-Zăpada cand vine? Nu de alta, dar eu înca mai rad...

    RăspundețiȘtergere
  18. Când mă mai duc prin cafenele şi oi vedea-o pe vreo masă, promit să fac episodul 2, Magykhurin :D

    RăspundețiȘtergere
  19. Pana am reusit sa ajung, am cam bajbait. Noroc cu fata asta, cum zici ca o cheama?

    RăspundețiȘtergere
  20. Offtopic,foarte tare poza din header! A fost super amuzant episodul acela când a adormit Dexter cu Omlette du fromage şi a devenit vedetă ştiind să spună doar asta în franceză.

    RăspundețiȘtergere
  21. Păi, Blindius, la mine nu e nimic întâmplător :D

    RăspundețiȘtergere
  22. hihi, imi prea place...Ma duce cu gandul la Urmuz.

    RăspundețiȘtergere
  23. offtopic: spune`mi te rog cum se numeste pluginul acela pt numerotarea paginilor ?:D

    RăspundețiȘtergere
  24. Buna :) Am inceput sa te citesc de curand si imi place mult blogul tau, asa ca ai un premiu de la mine :)

    RăspundețiȘtergere
  25. Alexandra: Mulţumesc! :) Am să te trec în blogroll.

    RăspundețiȘtergere
  26. Cu placere :) Te-am adaugat si eu in blogroll :) O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  27. Interesanta si haioasa povestea :))
    Par a fi personaje reale care iti invadeaza viata, cand nu te astepti :P

    RăspundețiȘtergere
  28. Iulia, sunt personaje cât se poate de reale :D

    RăspundețiȘtergere

Give ya best shot!