luni, 10 mai 2010

Cărţi, Cărţi, Cărţi...

Wonderland m-a cadorisit c-o leapşă. Îi mulţumesc foarte important.
Iată întrebările, iată răspunsurile.


1.Câte cărţi ai citit pâna acum in 2010?
Mai puţine decât mi-aş fi dorit, cu siguranţă.

2. Câte cărţi de ficţiune şi cate de nonficţiune?
Cine a făcut leapşa asta, clar e matematician. D-apoi crezi că eu stau să număr?

3. Care e proporţia de scriitori barbati vs. femei?
Nu fac discriminări de niciun fel. Cred că o femeie e la fel de capabilă să scrie ceva frumos (nelacrimogen), aşa cum un bărbat poate fi capabil să scrie ceva frumos (fără să fie plin de duritate inutilă).

4. Care este cartea preferată citită in 2010?
"Evanghelia după Jimmy" de Didier van Cauwelaert.

5. Care este cartea care ţi-a plăcut cel mai putin în 2010?
De regulă îmi selectez singură cărţile, aşa că nu e pericol să dau peste ceva care să nu-mi placă. Sunt foarte tipicară de felul meu  Înainte să citesc o carte, am eu grijă să mă informez.

6. Care e cea mai veche carte citită?
Ok, întrebare cu dublu înţeles, aşa că am să răspund din două perspective.
Cea mai veche, ca şi timpul la care eu am citit-o a fost de mult rău, prin copilărie, şi s-a numit Tom Sawyer de Mark Twain.
Ca şi timpul când a fost ea scrisă, ca orice scolărel obligat de mama şi de tată, l-am citit la un moment dat pe Homer (pe care l-am înjurat pe tot parcursul lecturii). Lista de Oldies poate continua...

7. Dar cea mai nouă?
Momentan citesc Parfumul Văduvei Negre de Oana Stoica-Mujea. Am primit-o chiar de la Oana, prin poştă şi promit solemn să îi fac un mic rezumat, după ce termin.

8. Cel mai lung şi cel mai scurt titlu?
Lung: Justine sau nenorocirile virtuţii - Alphonse de Sade.
Scurt: Măştile - Fumiko Enchi

9. Câte cărţi împrumutate de la bibliotecă?
N-am mai împrumutat cărţi de la bibliotecă din primul an al primei facultăţi. Am preferat să mi le cumpăr. Îmi place să le am acasă. Să le pot reciti oricând am chef.

10. Câte cărţi citite sunt traduceri?
Majoritatea, însă nu mă dau în lături nici de la cărţile româneşti, sau, ştiu eu... cele netraduse (atât timp cât sunt în engleză, nu în chineză).

11. Care e cel mai citit autor anul acesta?
Nu am citit două cărţi ale aceluiaşi autor, cel puţin nu anul ăsta. Cu toate astea, abia aştept The Grotesque a lui Patrick McGrath. Am auzit eu că stă s-apară...

12. Care e personajul principal din cărtile citite de pana acum?
Nu am aşa ceva. Iar dacă aş avea, cu siguranţă nu ar fi unul singur.

13. Ce ţări ai vizitat prin cărţile citite?
Anglia, Franţa, Spania, Rusia... desenez o hartă?

14. Ce scriitori descoperiţi in 2010 ai vrea să citesti mai mult?
Sinceră să fiu, dacă n-ar fi one hit wonder kid, aş mai citi ceva de Hitomi Kanehara. Dar, cum momentan a scris o singură cărticică (una şi bună)... îmi pun pofta-n cui.

15. Ce carte nu ai fi citit dacă nu ţi-ar fi fost recomandată?
Potopul - Le Clezio. Nu-mi plăcea coperta. Nu râde!

16. E vreo carte a cărei lectura îţi pare rau că ai amânat-o?
Poveşti Nemuritoare?... nu ştiu.


Deşi eram tentată să nu împovărez pe nimeni cu o leapşă, am să mă abat de la gând şi am să rog următoarele persoane să preia leapşa:

Noaptea Iguanei
Ioan Usca
Cristian Lisandru
Adakiss
Oana Stoica-Mujea
Link-Ping

Bineînţeles, o poate prelua de altfel oricine.
Cu ocazia asta, mai aflu ceva nou în materie de "ce mai citim anul ăsta".

Numai bine!

14 comentarii:

  1. Da, frumoasa leapsa. Si merci, chiar nu mai stiam ce sa scriu pe blog.

    RăspundețiȘtergere
  2. la ce sunt bune lepsele?
    au un rost concret?

    RăspundețiȘtergere
  3. Depinde de leapşă. De exemplu, din asta, poţi afla ce mai citeşte unul, ce mai citeşte altul.

    RăspundețiȘtergere
  4. nu voi face tone de informaţii. în schimb, îţi recomand cu multă căldură José Saramago - Toate numele, Pluta de piatră, Peştera, Eseu despre orbire. Îţi mai recomand Matei Vişniec - Păianjănul din rană, vol. de dramaturgie... pfff, treţ să le inventariez. dar, deocamdată, astea ţi le recomand:)
    Florin Buzdugan

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc Florin. Am sa incerc sa dau de cele pe care nu le-am citit :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Eu nu am citit nimic de Alphonse de Sade, dar m-ai facut f curioasa....

    O sa incerc sa fac rost macar de una;))

    RăspundețiȘtergere
  7. Daca ai stomacul tare, recomand :)

    RăspundețiȘtergere
  8. E, chiar daca n-am fost invitat in mod oficial eu tot iau leapsa, doar asa, de-al naibii :D
    O, inca un fan al lui Mark Twain, ce bine!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Pai, te invit acum, Razvane. Iarta-ma daca nu te-am numit... am scris-o cu viteza supersonica, sa o termin mai repede.

    RăspundețiȘtergere
  10. multe carti interesante ati postat,msik

    RăspundețiȘtergere

Give ya best shot!