joi, 6 ianuarie 2011

Unde-i Iulia, nu-i tocmeală

Prin world-wide-web și mai ales prin blogosferă, circulă în ultima vreme niște șmecherii foarte șmecheroase, menite să-i crească pe unii, din punct de vedere seo, pe spinarea celor mai puțin familiarizați cu treburile de genul ăsta. 
Ca să mă fac mai clar înțeleasă, am să încep prin a defini, așa, în cuvintele mele, ce înseamnă seo. 
În linii mari, seo este... hai să-i spunem știința ce se ocupă cu studiul metodelor de optimizare a site-urilor, când vine vorba de motoarele de căutare. Cu alte cuvinte e vorba de keyword-urile ce te ajută să te plasezi pe prima poziție, sau pe pagina ț a Google-ului. Cu toate astea, Google nu este singurul motor de căutare vizat.

Ei, partea simpatică e că lumea nu prea știe cu ce se mănâncă treaba asta. Nici eu nu știu toate tainele, dar, în ultima vreme am învățat destul de mult.  But enough about me! 
Ce vreau să spun... există o sumedenie de indivizi ce ar face cam orice să-și promoveze blogurile, site-urile sau magazinele online de prezentare. Partea amuzantă e că uneori, o pot face fără ca noi să ne dăm seama, profitând de naivitatea noastră.
De câte ori vi s-a întâmplat să primiți comentarii de genul: bravo, bine scris! urmat de un link către un blog sau site? Nu de alta, dar mie tocmai mi s-a întâmplat iar; de aici și ideea de a scrie postarea asta. 

Ei, pentru cei ce n-au idee, am să luminez eu misterul unor astfel de comentarii. Nu vă umflați în pene, respectivul individ postac nici măcar nu v-a citit articolul/ascultat melodia/privit fotografia! Neh! Și ca să fie totul complet, vă mai spun și că omul nostru nu s-a sinchisit nici măcar să scrie comentariul respectiv, copipeistuindu-l fain frumos. Treaba asta e ușor de sesizat, dacă frunzărești vreo câteva bloguri de prin blogroll-ul propriu. Ai să constați că același comentariu omagios se află și la Vasilică, și la Ionel și la Smaranda!
Oamenii de genul ăsta sunt plătiți să spameze, și nu sunt plătiți la comentariu aplicat per pagină, ci la un calup de 600-700 de comentarii. Deci, imaginați-vă că acel comentariu ce voi îl considerați gâdilător de orgoliu și venit ca o încununare nemaipomenitî a calităților voastre de a blogui, va exista pe încă alte 700 de bloguri. Un fel de minte-mă frumos!

Ei, lucrurile stau de fapt mult mai complex de atât, treaba asta cu seo fiind o știință polivalentă, alunecoasă și uneori tare șmecheră. Da, dacă știi să-ți joci cărțile cum trebuie și ai imboldul ăla de-a sta non stop în fața calculatorului, sărind peste orele de masă și de somn, poate să-ți aducă bani cu găleată. 

Revenind la comentariile de genul celui expus mai sus, eu fac în felul următor: pur și simplu le resping. Nu sufăr de comentarii, mai ales dacă vorbim despre cele de genul ăsta. Nu stau să dau accept unui comentariu de genul ăsta tocmai ca să vadă lumea ce comentată și apreciată sunt eu. Pentru că, se va trezi unul să mă depisteze, care nu se uită musai la numărul de comentarii ci și la conținutul lor. 

În altă ordine de idei, am mai observat un fenomen. Unii blogări au tendința de a-și da singurei comentarii, ori de pe anonim, ori folosind un pseudonim fără link, sau... chiar linkând către Google, Yahoo, așa, în speranța că dă nimeni click. Vorba aia, arată altfel dacă numele comentatorului se mișcă atunci când treci cu mouse-ul peste el. E credibil. Chiar dacă link-ul extern duce către site-ul Madonnei. 

Fraților, de regulă, comentariile artificiale se pun pentru o mai bună optimizare seo, rezultă: treaba asta e o vacă de muls. Cu toate astea, iată că există și indivizi care preferă să-și populeze rubricile de comentarii doar din mândria de a nu rămâne postarea lor fără comentarii.

Personal, nu mă deranjează să-mi rămână postarea fără comentarii (deși rareori mi se întâmplă, iar atunci sigur trebuie să fie vorba despre vreo postare muzicală ciudățică de-a mea). Dacă ar fi să rămân vreodată fără comentatori, clar îl voi lua ca pe un semnal de alarmă cum că I suck, dar niciodată nu mă voi comenta singură ca să dovedesc audienței că știu să port o conversație drăguță cu my alter-ego. 
*nu fac referire la nimeni din blogroll-ul meu, ca să se înțeleagă! dacă era așa, persoana respectivă dispărea automat, fără preaviz. Exemplele sunt generaliste, ca direct rezultat a tot ce am observat în timp prin blogosferă.
Când mai faceți așa ceva, barem comentați-vă propriile postări folosind alte ip-uri, că bate la ochi. Acum, pe mine nu mă deranjează că el întreabă, el răspunde, că vorba aia, fiecare pe blogul lui e boier, dar tot mă încearcă un râs, așa, că sunt om și că nu mă pot abține să nu râd când văd atâta disperare. 

Ca o concluzie... da, unii fac chestia asta pentru că sunt plătiți la calupul de comentarii spam, alții doar din orgoliu, naiba știe... eu știu un singur lucru: nu voi face în veci spam de comentarii și nu voi suferi dacă nu voi primi într-o zi comentarii. Nu condamn, dar... de râs, am tot dreptul să râd.

12 comentarii:

  1. bravo,bine scris! http://en.wikipedia.org/wiki/Troll_(Internet)

    Sti, acum vorba vine, macar de ar faceo dintr-o placere morbida, dar pana si trolling-ul a devenit o sursa de facut bani pentru unii, multi avizi de putere(si ca vine vorba de blogeri,virtuala), poi ce drau, daca nam brand si nu ma baga lumea in seama in viata reala macar in aia virtuala sa am brandu mare, si uite asa omu profita de unii fraieri ca isi faca niste viewuri pentru el/corporatii/who knowes?
    Ca sa fac o paranteza, imi aduceam aminte de zicala din filantropica "Va e mile,v-am luat banul!" in cazul de fata e "Ai dat cu clickul, ti-am luat banul" ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu m-am prins cand am primit comentariul de mai jos la un videoclip. Era doar videoclipul :))
    "I apologise, but, in my opinion, you are not right. I suggest it to discuss. Write to me in PM."
    -------------------------------------------
    La asa ceva te referi? Cat despre partea cu datul comentariilor prin proxy, e obositoare, zic. De ce sa nu folosesti spamul in favoarea ta? Il pudrezi, il dai cu ruj, ii vopsesti parul si...voila!

    Auzi, dar cum poti afla tu ca mi-am dat singur comentariu? Te uiti la "view page source"? Banui ca doar acolo poti vedea. Am facut si de-astea. Motivul nu e autopuparea in fund ci turnarea de gaz pe foc (troll).

    In fine. Eu sunt pentru exploatarea mizeriilor. Lucrez cu ele pe fatza.

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu m-am gândit să mă comentez singur, dar aş putea, de pe Caius. Să încerc...

    RăspundețiȘtergere
  4. GanduriMurdare,
    Uite ca nu-mi mai aminteam faya din filantropica, dar mare dreptate ai cu adaptarea aia :))

    RăspundețiȘtergere
  5. morom3t3,
    Da, cam la asa ceva ma refer :)) Eu am primit ceva de genul: this was a good reading, thank you, plus url-ul aferent :))
    Tocmai, ca unii se si contrazic pe sine! Am vazut chiar ieri pe blogul cuiva un fenomen de genul asta! Mama ce polemica iscase :)) M-a pufnit rasul!

    RăspundețiȘtergere
  6. Vania,
    Categoric ca se poate, sau chiar ai putea sa o rogi pe Natasa sa miaune duios intr-un comentariu :D

    RăspundețiȘtergere
  7. Eu am patit o chestie ciudata pe blogul unuia care-a avut ceva de impartit cu mine acum vreo luna, cand cu scandalul ala cu plagiatul, daca stii: ei bine, dupa ce mi-a dedicat un articol intreg in care m-a injurat, crescandu-mi traficul prosteste - desi nu ma interesa - m-am trezit ca posteaza comentarii la propriu-i articol in numele meu, cu adresa mea de mail, cu avatarul meu. Sigur, stilul era diferit, ca mna, eu trebuia sa ies prost...
    Foarte bun post-ul tau, si nu e periere ;)

    RăspundețiȘtergere
  8. teonegura,
    Pai, stii tu cum e... publicitatea negativa functioneaza de cele mai multe ori ca si pozitiva. Tie ti-a facut doar bine, chiar daca e greu de vazut asta. Oricum, oamenii dragi tie stiu cine esti si cum esti!
    O zi cat mai buna!

    RăspundețiȘtergere
  9. Habar n-am de tampeniile astea. Sunt prea naiva. Oricum, nu ma magulesc comentariile de genul celor pomenite de tine. Plus ca pe cei pe care nu-i "cunosc" nici nu ma obosesc sa-i caut. Cat despre postarea unor comentarii la propriile articole..., mi se pare chiar pierdere de vreme. Ce naiba ii apuca pe unii sa se pupe singuri? Ah, da, narcisismul, bata-l vina. :)) Desi Paler avea alte pareri, eu tot nu-i sufar pe-astia, cu toata condescendenta autorului pentru Narcis :)

    RăspundețiȘtergere
  10. QED,
    Păi Paler poa' să zică orice, că oricum acum nu mai zice nimic că a dat ortu' :)) Narcisiştii clar trăiesc mult... :D zic.

    RăspundețiȘtergere
  11. ce nebuna esti!

    dar cum, frate sa-ti dai comentarii singur:))) doamne:)):))

    e clar ca sunt cu totul pe alta planeta:)))

    RăspundețiȘtergere
  12. Monica,
    Exista si disperati de-astia :))

    RăspundețiȘtergere

Give ya best shot!