luni, 24 ianuarie 2011

Ce mă, ești gay?

Mă calcă pe nervi urât de tot o fază. ...Dar, să o iau de la alpha state.
Stăteam eu pe Facebook (da, stăteam pe Facebook, și ce?) și mă uitam, în lipsă de altă ocupație, pe la pozele amicilor. Când am terminat de urmărit pozele amicilor, am trecut la amicii lor. Cel puțin la cei a căror poze nu erau puse sub imperiul secretoșeniei. Și ajung la o anumită poză a unui anumit tip. Băiat frumușel, chiar extra frumușel, pozat la bustul gol.
Ok, nimic anormal până aici. Poze cu băieți frumușei la bustul gol a mai văzut internetul. Să vedeți câte a văzut hi5-ul, în vremea lui de glorie.

Ei, și mă uit, așa, absolut întâmplător la comentariile atașate de poză, când, ce observ... Un tip, altul decât proprietarul pozei, comenta de zor cum că ,,ce, mă, ești gay?”. Protagonistul pozei, ca să dovedească că nu e deloc pussy-like, răspunde la fel de răstit și de bărbătește ,,ce-ai, organ sexual feminin! îmi plac femeile! ce? ești tu?”.

Wow, foarte manly indeed. Aproape că îmi vine să plâng când observ atâta masculinitate pe aceași pagină de Facebook. Ăștia doi se ponegreau de zor, folosind apelativul de gay ca și cum ar fi fost un lucru rău.

Guess what!? Nu e nici lucru rău, nici lucru bun. Pur și simplu este! Și categoric nu substituie vechile și clasicele ,,tâmpitule”, ,,idiotule”, sau așa cum îmi amintea cineva zilele trecute, arhi-cunoscutul ,,handicapatule”. Nu că ăsta din urmă n-ar intra tot la un soi de discriminare, dar... măcar cu ăsta ne-am obișnuit cu toții, și hai să fim serioși că mulți dintre noi nici măcar nu ne mai gândim la sensul corect și inițial, atunci când îl folosim cu scopul de a da în cap verbal cuiva. Cu toate astea, nu văd un viitor de genul ăsta cuvântului ,,gay”. Nu-l văd să-și denatureze sensul așa cum ș-i l-a denaturat cuvântul ,,prost” în timp.

Pe cuvânt dacă înțeleg. Ce e așa rău să fii gay?

Ce e mai aiurea e că, dacă o femeie mai e privită cum mai e... că vorba aia, e kinda kinky să vezi două tipe în anumite momente, doi bărbați au încă ștreangul legat perment de gât, deși ne lăudăm că mai avem puțin și suntem martorii îndepărtatului an al apocalipsei maiașe, 2012.

Lăsați domnule oamenii să fie fericiți! Atât timp cât nimeni nu atacă sexual pe nimeni, de ce te-ar durea pe tine că x sau z e gay? În plus, de ce ai folosi orientarea lui sexuală pentru a-ți jigni semenul? Nu de alta, dar poate se trezește vreunul să te folosească pe tine ca și sinonim pentru jignirea respectivă.
Să dau un exemplu? ,,Băăăăi, Vasile!” (îmi cer scuze eventualilor Vasilici din sală; numele este ales la întâmplare). Ei, cum sună? Te simți bine? Radiezi de fericire?

Ce-i drept, pe partea feminină nu am auzit jigniri de genul... sau poate nu sunt eu destul de umblată prin lume. Femeilor li se spune: lesbiene, dykes, butches, ș.a.m.d. doar dacă sunt. Chiar și așa, și cu apelativele astea am eu o mică problemă.

Oamenii ar trebui lăsați să iubească pe cine vor. Nimeni nu e stăpân pe viața nimănui, și tocmai de asta, nu ar trebui să se impună, să existe restricții, convingeri de piatră și capete seci. Cu atât mai mult nu cred că are nimeni dreptul să folosească o anumită caracteristică a unui individ, pentru a defini tot ce e mai urât pe lume.

Liber la comentarii, nemulțumiri, indignări, (înjurături nu, că nu e voie).

8 comentarii:

  1. Iulia, bine scris si bine gandit. Din pacate, marea majoritate are ochelari de cal si nu intelege ca nu exista o normalitate anume ci normal este ceea ce simte fiecare si ca ar trebui sa ne respectam normalitatile.
    Subiectul asta mi-a adus aminte ca am zis ca iti trimit lucrarea de licenta a sor'mii. O caut si ma achit de datorie.

    RăspundețiȘtergere
  2. Laura,
    Multumesc ca ti-ai amintit. Chiar sunt curioasa sa citesc ce a scris Dora. Avand in vedere ca stiu si subiectul licentei :P

    RăspundețiȘtergere
  3. Cred ca te plictiseai al dracului de tare: "Când am terminat de urmărit pozele amicilor, am trecut la amicii lor."
    In plus nu inteleg de ce se ataca baietii astia la apelativul de gay, de parca le-ar F*** cineva poponetu' fara motiv, hai sa fim seriosi si sunt o gramada care folosesc cuvantul asta pentru ca li se pare ceva de prost gust sau jignitor si il folosesc abuziv si pe nedrept.
    Parerea mea !

    RăspundețiȘtergere
  4. GanduriMurdare,
    Pai chiar eu am zis ca ma plictiseam. Nu stiu daca mai era rost sa repeti.
    In legatura cu fraza ta nr.2, same thing, asta zic si eu... (?!) Daca nu ziceam asta, nu mai faceam postarea...

    RăspundețiȘtergere
  5. Cred că trebuie să mai răsfoiesc şi eu feisbucul, deşi...
    Acum, la cât de macho sunt bărbaţii români, felul în care li se pare lor scârbos să vadă alţi doi băieţi îmbrăţişaţi (alta fiind situaţia dacă "ei" ar fi "ele"), nu mă miră să aud că unii folosesc acest cuvânt pe post de insultă. Ce să-i faci? Unii fac dovada unei minţi extraordinar de odihnite.

    Citind articolul tău, am devenit nostalgică... amintindu-mi de gingaşul "handicapatule" folosit cu generozitate de o fostă colegă de generală =))

    RăspundețiȘtergere
  6. Dara,
    Bine ai revenit! Da, ala e clasic! :)) Ce sa mai, traim intr-o jungla urbanizata! :))

    RăspundețiȘtergere
  7. Nu o sa ne schimbam prea curand. Sunt unii care daca aud "gayule" reactioneaza cu pumnul...

    Ciudata lumea in care traim, si noi suntem cei care o complicam, cu insasi prostiile noastre!

    RăspundețiȘtergere
  8. You tell them girl :)
    Iar dykes suna chiar nice din punctul meu de vedere :)) Just sounds amazing :))

    RăspundețiȘtergere

Give ya best shot!