luni, 10 ianuarie 2011

Do you never give up? (I)

Că oamenii sunt fixişti, asta o ştie toată lumea, chiar şi fixiştii. Cu toate astea, uneori nu mă pot opri din râs când văd unele chestii. Ca de exemplu când observ pe un oarecare cu mintea pironită în trecut, legat fedeleş de momentele în care era în top şi-avea el nuş' câte gagici. 

Mi se întâmplă des să văd tipi trecuţi de prima tinereţe, fani indubitabili Cenaclul Flacăra, ce-şi încă poartă cu mândrie pletele. Şi când zic plete, categoric nu mă refer la cosiţe a la Ileana Cosânzeana. No sir, mă refer la umbre de păr, la fantoma unui păr odată frumos, asortat cu o codiţă ce însumează treişpatru de fire şi o chelie mai lucioasă ca pista de pe J.f. Kennedy. 

Ei, genul ăsta de oameni vor trece pe lângă tine pe stradă ca şi cum încă ar avea păr şi ste vor privi cu un aer boem şi superior, spunându-ţi aproape din priviri cum că tu eşti un încuiat şi-un sclav al societăţii, iar ei sunt cu adevărat liberi. 
Corect, sunt liberi. Dar, guess what, toată lumea e liberă, chiar şi cel ce alege ca la patruşcinci de ani să-şi tundă pletele pentru că nu vrea să-şi vadă scalpul ca printr-o perdea. 
Ideea de libertate nu vine din lungimea părului. Era chiar şi-un cântec pe chestia asta, şi culmea, tot al unui pletos. Nu părul te face rebel, boem şi mai nu ştiu eu cum. Boem şi rebel eşti pentru că aşa eşti tu. Nu că ai un surogat de codiţă sură.

Fireşte, încă există tipi cărora le stă superb cu părul lung, chiar şi la o sută de ani, nu la ei mă refer, ci la cei fără ego-urile mucegăite.

Da, am avut momente în tinereţea mea, când desconsideram un barbat fără pleată, cu toate astea, în timp m-am convins că pleata nu te face rocker. Am văzut destule exemple pletoase ascultătoare de manele, aşa că, treaba asta cu look-ul este cât se poate de expirată. 

Iar, dacă în tinereţe, pletele alea erau aducătoare de groupies, guess what, acum mai ai două fire, ai burtă şi muşchii fleşcăiţi. Faptul că ai încă două fire lungi nu înseamnă că eşti neschimbat. Vorba celuilalt cântec: ce bărbat eram odată. Cu menţiunea că nu mai eşti. Trist.

Cu toate astea, fiecare vărsta are farmecul ei. Mereu am apreciat oamenii ce au ştiut să-şi poarte vârsta cu mândrie. Pentru că, hai să fim serioşi, oricât de bine te-ai ţine tu la senectute, nu se va întreba nimeni dacă nu care-cumva ai douăzeci. Nu spune nimeni să nu te îngrijeşti, să nu faci sport, să nu te speli, să nu-ţi pui dinţii. Ba chiar apreciez maxim oamenii îngrijiţi! Dar, de aici la a exagera, e cale lungă şi caraghioasă. 

Nu vă speriaţi că ce am spus eu mai sus se aplică şi în cazul femeilor! Bine, norocul femeilor e că ele nu chelesc, astfel îşi pot purta podoaba capilară 'till the end, însă, modificările, low-grade-urile se întâmplă pe la sâni, pe la fund, pe la textura pielii, ş.a.m.d.

Vedeţi voi, oamenii tind să se blocheze pe o anumită perioadă a vieţii lor când succesul lor atingea cote maxime. Un psiholog ar putea, probabil, explica mult mai bine fenomenul. Eu sunt doar un observator de ocazie.

8 comentarii:

  1. De ocazie, dar fin, as zice, fara a maguli ceva sau pe cineva. Observatia ta este clar si a mea. Nu neaparat pe consideratii de zodii cum ar putea sa ne critice unii (hi-ha). Ci pur si simplu pentru ca este de bun simt. M-am tot intrebat ce este cu ei. Ce foc launtric nu-i lasa sa para curati, stralucitori, chiar si cu chelie (sau mai ales). Pentru ca, draga mea, nu numai parul rar, dar lung, este la vedere, ci si o anume patina a timpului peste haine, nu nepaparat vechi, dar clar rar trecute prin apa cu dero sau sapun. Si nu vorbesc de aurolaci, nu. Ma refer exact la oamenii care inca mai par fani ai unui curent muzical, ai unor idealuri trecute si uitate, dar pastrate vii in subconstient. Si chiar ma enerveaza si acele femei care inca mai poarta rochii mulate desi au colacei peste colacei, care inca mai imbraca fuste mini, dar picioarele sunt stalpi de telegraf (grosime), iar varsta le-ar impune o tinuta mai decenta. Si ca s-ar simti bine in pielea lor, poate ca n-ar fi nimic, dar atrag atentia printr-o oarecare jena, prin impulsul de-a trage de fustita s-o lungeasca, prin ceva ce iese in evidenta, desi ele si-ar dori sa fie doar naturale. Sunt multe de spus in privinta oamenilor care uita cine sunt sau unde au ajuns. Personalitatea este undeva in spate, dar hainele si tunsoarea raman s-o inlocuiasca pe cea care a fost odata: tineretea.

    RăspundețiȘtergere
  2. QED,
    Păi da, unele chestii ţin, până la urmă de cât de tare ţi s-a dezvoltat creierul, zic. Lucrurile se schimbă prin natura lor. Nimic nu rămâne neschimbat, oricât ne-am dori noi ca unele chestii să dureze la nesfârşit.
    Mă uitam de curând la un film. Şi-n filmul ăla era o replică de gen: change is a blessing. Oricât de sadic ar părea, cam dau dreptate replicii.

    RăspundețiȘtergere
  3. As vrea sa-ti supun atentiei un astfel de caz,pentru ca eu nu ma pot hotari. E corect sau nu modul in care procedeaza o cunoscuta de-a mea, care la onorabila varsta de aproape 50 de ani se imbraca, se poarta, se aranjeaza ca o tanara de 24-25 de ani? Problema e ca ei chiar ii dai 25 de ani, e atat de proaspata, de tanara, de frumoasa, e practic perfecta. Eu am avut un soc cand am aflat varsta ei, chiar si acum mai cred ca m-a pacalit...
    Astept verdictul tau. :D

    RăspundețiȘtergere
  4. Nice,
    Păi, dacă tipa arată chiar așa bine cum spui tu, atunci nu cred că e nimic rău în a te purta younger. Eu am ce am cu cei a căror vârsta nu ține cu ei... cei ce se încăpățânează să rămână forever young chiar și așa.
    Verdictul meu e că atât timp cât nu e caraghioasă, tipa respectivă se poate îmbrăca cum vrea ea. :P

    RăspundețiȘtergere
  5. Hm...eu știu ce să zic?
    Am redevenit cititoare de omlette du fromage și mă strâng de gât că mi-a luat așa mult să revin. Îmi era dor de stilul tău.
    Legat sau nu de postare, am o colegă ce tocmai s-a tuns, dar scurt de tot. Și, sincer, mie nu-mi place cum îi stă. chiar deloc. dar... schimbare zice ea :))

    RăspundețiȘtergere
  6. Iulia, tipa arata traznet, nu e chiar deloc caraghiosa, dar tinutele nu prea se potrivesc varstei ei. Nu stiu daca face pe tinerica sau chiar e tinerica. Doar fata ce-i mai tradeaza varsta...Pana si vocea o are de 25 de ani. Dar e genul mai diva asa...

    RăspundețiȘtergere
  7. adapavel,
    Păi colega ta are cât? șaptișpe ani? e normal să facă experimente la vârsta aia! să mă fi văzut pe mine :))
    Păi, treci mai des că te iau de ciuf!

    RăspundețiȘtergere
  8. Nice,
    În cazul ăsta, cam intră, din punctul meu de vedere, în aceași categorie, numai că e ceva mai norocoasă decât colegii ei de grădiniță! :))

    RăspundețiȘtergere

Give ya best shot!