joi, 20 ianuarie 2011

Ce zice la horoscop

Nu ştiu cum e pentru alţii, dar eu cred în horoscop. M-a prins de mică şi nu mai am scăpare. Deşi nu am avut experţi astrologi prin familie, în consecinţă, mai mereu am băjbăit în legătură cu zodia şi caracteristicile zodiei mele, mi-a plăcut să citesc, să aflu, să mă informez. Chiar dacă, de cele mai multe ori, mă informam prost.
Ca drept dovadă că a trebuit să împlinesc 22 ani ca să-mi aflu ascendentul zodiei. Da, a trebuit să aştept 22 ani ca să aflu că sunt balanţă (asta o ştiam), cu ascendent tot în balanţă. În consecinţă, o balanţă mai balanţă ca mine nu există. Eu aş zice că se poate înzecit mai rău, dar nu mă apuc acum să contrazic astrele. De ce spun ce spun că se poate şi mai rău? Pentru că nu sunt nici cea mai echilibrată, dar nici cea mai dezechilibrată balanţă existentă. Nu de alta, dar se spune că asta e o zodie a extremelor. 

Dar, nu... nu despre zodia mea vreau eu să vă vorbesc. Ci despre mituri, oameni, zodii şi caracteristici. Un soi de idei preconcepute ale oamenilor despre alţi oameni mândri reprezentanţi (sau nu mândri...) ai vreunei zodii...
Deşi unele caracteristici se dovedesc ca fiind adevărate, multe dintre aceste caracteristici sunt cât se poate de false. Nu poţi judeca omul după o zodie. Zic eu. Nu în totalitate, cel puţin.Coordonatele astrologice sub care s-a născut  fiecare, zic că sunt doar un soi de fundament pe care se va clădi mai târziu personalitatea. 

Într-adevăr, dacă dai o atenţie sporită chestiilor de genul ăsta. vei constata că există o diferenţă notabilă între Raci şi Gemeni, de exemplu, chiar dacă sunt zodii vecine, cu toate astea, vor exista cazuri şi de diferenţe notabile între Raci şi Raci... Pentru că, da, ţine de mulţi alţi factori, nu musai de zodie... atât de alinierea planetelor în momentul naşterii lor, în funcţie de ora naşterii, dar, suprinzător, ţine şi de factorii sociali. Oricâte asemănări ar exista între nativii aceleiaşi zodii, niciodată treaba nu va sta identic pentru amândoi, în momentul în care unul e născut în Africa, altul la poli. Tocmai de asta, urmărirea unui horoscop zilnic nu se transformă mereu într-o previziune clară şi bătută în cuie chiar pentru toată lumea. Chestii expuse sunt, de cele mai multe ori, generaliste, trebuind ca informaţiile furnizate să fie privite uşor abstract, eventual adaptate situaţiei noastre.

În aceste condiţii, dacă horoscopul de astazi îţi spune că astăzi câştigi la loto şi tu nu câştigi, zic că n-are rost să dai în cap astrologilor. Nu de alta, dar treaba asta cu previziunile astrologice sunt ca şi previziunile vremii, astfel, dacă vremea e probabilă, schimbătoare şi influenţată de de tot felul de factori, de ce n-ar fi şi cele astrologice aşa?

Da, mă uit la horoscopul de astazi, şi da, ascult cu mare interes ce se zice pe la balanţă şi la o altă zodie. Mi s-a întâmplat de multe ori să mi se potrivească mănuşă, dar, atunci când nu mi s-a întâmplat, nu am dorit moartea astrologilor.

14 comentarii:

  1. Moartea astrologilor n-am dorit-o nici eu. Si, da, uneori ma regasesc, alteori (de cele mai multe), nu. Si cred ca un om cu mintea la locul ei realizeaza ca nu este posibil sa fie general valabil o previziune. Medii sociale diferite, educatie diferentiata, sexe diferite. Multi factori care concura spre a ne face mai dezamagiti atunci cand nu gandim suficient de profund. Recunosc ca nu-s o fana a horoscopului, dar imi place sa-l ascult pentru ca, mai apoi, sa-mi dau seama daca mi s-a potrivit sau nu. Si nu-mi stiu ascendentul pentru ca uit mereu la ce ora din ziua de vineri m-a nascut mama. Si mereu o intreb, si la fel de mereu uit. :)) N-as fi eu daca s-ar intampla altfel.

    RăspundețiȘtergere
  2. Deranjez in legatura cu un parteneriat cu siteul :
    www.axyy-filme.com [ 7000 vizite ]
    www.onlinemoca.com [ 2000 vizite ]
    Daca esti interesat pot fi gasit la adresa de email

    RăspundețiȘtergere
  3. QED,
    Știu cum e faza cu uitatul. Sunt o balanță autentică, deci... e la ordinea zilei să uit chestii, să le trec cu vederea, sau mai știu eu ce :D

    RăspundețiȘtergere
  4. Axyy,
    Se prea poate dar nu. Eu am două categorii de oameni în blogroll:
    1. Cei pe care îi citesc cu drag.
    2. Cei de la rubrica Utile ce plătesc pentru a le afișa link-urile.

    Dacă dorești să faci parte din punctul 2, anunță-mă. De nu, mult succes!

    RăspundețiȘtergere
  5. La mine nu s-a adeverit niciodată ceea ce zicea zodia mea... poate că de asta nici nu prea cred în zodiac. Sincer, mă mai uit din când să văd ce zice zodia mea pe ziua respectivă, poate din curiozitate.

    RăspundețiȘtergere
  6. Forin Morosanu,
    Păi, acum depinde și pe cine ai urmărit. Sunt mulți cei ce se dau astrologi după cum visează ei noaptea. Sunt chestii adevărate, dar nu se aplică chiar pentru toată lumea... Asta unu la mână. Doi la mână... nu tot timpul. Cam ca la loterie, așa! :P

    RăspundețiȘtergere
  7. Şi eu sunt balanţă! E chiar atât de rău? :D
    Horoscopul mă amuză, de asta îl citesc. E curios că am cunoscut oameni, (inclusiv eu însămi), cărora li se potrivesc perfect caracteristicile zodiei lor.

    RăspundețiȘtergere
  8. De asta nici la loterie nu joc...
    Tu pe cine recomanzi ca fiind bun de urmărit dintre astrologi?
    Apropo... Moroşan... fără u.

    RăspundețiȘtergere
  9. Diana,
    Eu zic că e perfect să fii balanță :)) Acum, depinde pe cine a cunoscut fiecare! Unii asociază zodia cu oamenii cunoscuți, și... deși caracteristici asemănătoare sunt mereu între ei, nu e tocmai corect să se facă așa... Dar, sunt mândră de zodia mea!
    Și mie mi se potrivesc uneori. Mai ales la Neti Sandu. Na, că m-am dat de gol :D

    RăspundețiȘtergere
  10. Florin,
    Mă ierți că te-am botezat. Ai un miel virtual de la mine!
    Păi, cum îi ziceam și Dianei... Neti Sandu. Dar nu e bătută în cuie! Am o slăbiciune pentru freza ei! Glumeam, firește!
    Oi fi subiectivă, dar mi s-au mai potrivit chestii de pe la ea.

    RăspundețiȘtergere
  11. Nu mai citesc/ascult demult horoscopul, nu cred in el, niciodata nu s-a intamplat sa se adevareasca vreo previziunea de-a lui, in schimb citesc cu placere caracteristile generale ale nativilor diferitelor zodii. Cred in zodiac! :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Nice,
    Și eu eu cred, nu prea cred în oamenii care îl scriu pe ici, pe colo, însă! :D

    RăspundețiȘtergere
  13. Eu nu cred in horoscopul zilnic, insa cred in astrograma. Chiar cred ca intr-un fel sau altul, planetele ne-au influentat caracterul. Eu ma regasesc in tot ce inseamna Berbec: de la incapatanare pana la ambitie. Dar mi se pare ciudat sa citesc un horoscop si sa descopar ca mie si multi altora din aceeasi zodie ni se va intampla in aceeasi zi...acelasi lucru :)

    RăspundețiȘtergere
  14. Iulia,
    EXACT! :D
    In berbec nu ma regasesc absolut deloc, si sicncer nu ma regasesc in nicio alta zodie in afara de balanta.

    RăspundețiȘtergere

Give ya best shot!