vineri, 21 ianuarie 2011

Sweet dreams

Greu cu visurile dar și cu visele. Și mai greu cu interpretarea lor. Cred că nu e om pe care să-l cunosc care să nu fie interesat despre subiectul ăsta. Treaba asta mă duce cu gândul la ”ce visezi noaptea, pui în practică ziua”. Nu știu dacă mereu e de indicat să faci asta, mai ales dacă visezi că-ți sugrumi șeful... dar, asta spunea o vorbă.

Uneori, visele sunt cu sensuri ușor denaturate, simbolice. De asta au și apărut de-a lungul vremii tot felul de cărți ce explică, mai mult sau mai puțin clar, ce înseamnă când visezi că plouă, sau că ninge, morți , înghețată, casă dărâmată, ș.a.m.d.  

Din punctul meu de vedere există mai multe tipuri de vise, ce au, firește cauze diferite. 
Primul și cel mai comun tip de vis este acela în care somnul se transformă într-o repetiție sau o continuare a zilei ce tocmai s-a încheiat, ori generat de o frică sau o speranță a ceva ce vrei să se întâmple, sau nu. Un soi de proiecție a subconștientului, ca să zic așa. Cu genul ăsta nu am nicio problemă. Le pricep substratul, le pot analiza, le pot purica, le pot interpreta și pot ajunge la concluzii. 
Ba chiar as putea să-mi deschid un cort pe care să scrie fain-frumos la intrate: Iulia Mihai, doctor în talmacirea viselor. Ar suna bine și cred că aș scoate bani frumoși de pe urma unei astfel de activități. Mai ales dacă mă gândesc câte persoane interesate să afle ce a însemnat pisica aia din vis, sunt. Firește, nu toată lumea visează pisici, dar, vă asigur că alora de li se întâmplă, ori le plac mult pisicile, ori li se pregătește ceva nasty. Cine nu mă crede e liber să consulte un dictionar de vise și să se convingă câtă dreptate am.

De asemenea, mai există genul ăăăăla de proiecții din timpul somnului atât de ciudate încât te ia zbenchiu când te trezești și realizezi ce parascovenie ai putut să visezi. Da, da, mă refer la genul ăla de vise în care se întâmplă să-ți apară persoane pe care în viața de zi cu zi nu le cunoști, ori locuri în care nu ai fost niciodată, etc. Unii spun că alea se numesc vise-premoniție, alții spun că ar fi ok să fim atenți la simbolurile din vis și să le punem cap la cap, întocmai cum făcea Jigsaw. Eu am o bănuială că ar fi totuși vorba de o trecere în altă lume, în altă dimensiune. Puteți să mă condamnați, să mă considerați nebună ori excentrică, dar de micuță am  avut  senzația că lumea viselor e un soi de trecere în altă lume unde tu nu exiști decât ca spirit, nimic din viața actuală nefiind regăsit în viața din vis. Sunteți liberi să aveți alte păreri. Eu nu bag pe gât nimănui convingerile mele, așa cum, la rândul meu am pretenția de a nu fi judecată sau mai rău, deja condamnată. 

Iată de ce, interpretarea viselor nu e tocmai la îndemâna tuturor și e cât se poate de subiectivă, pentru că, dacă vom consulta cărțile mai sus menționate, vom constata că fiecare spune și crede exact ce vrea. Unii văd anumite semne, unde alții nu le văd. Cu toate astea, mereu va exista un fundament comun de care e bine să ținem seamă. 
Indiferent care o fi adevărul adevărat cu visele, eu zic că niciodată nu iese fum fără foc.
 

26 de comentarii:

  1. eu cred ca mecanismul este cumva invers de cum se crede...adica visez si interpretez ca mi se intampla ceva naspa si apoi cand is in fata unei situatii subconstientul ma impinge sa reactionez gresit si chestia chiar mi se intampla...

    RăspundețiȘtergere
  2. ”ce visezi noaptea, pui în practică ziua”...daca ai sti tu cate vise erotice am avut eu.... dar a trebuit sa le visez si a doua noapte.... pt ca ramaneam cu dorinta =))

    RăspundețiȘtergere
  3. Mihai Likar,
    Păi da... și asta e adevărat. Uneori ne cam croim singuri drumul. Dar, mă gândesc că unele vise nu izvorăsc chiar din inconștient, nu? :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Black Angel,
    Ce să zic... la mai mare ;)))))))

    RăspundețiȘtergere
  5. O sa venim si noi la un curs de visologie.

    RăspundețiȘtergere
  6. VirtualKid,
    Să veniți, dar unde se fac cursuri de-astea? :D

    RăspundețiȘtergere
  7. Ai grijă ce visezi..., mai ales în sens negativ...

    RăspundețiȘtergere
  8. Cătălin,
    Eu aș vrea să pot avea grijă... dar nu mereu funcționează faza cu vrutul :P

    RăspundețiȘtergere
  9. Credeam ca incerci sa iti incepi cariera de profesor de visare...

    RăspundețiȘtergere
  10. VirtualKid,
    Nu, nu :D Dar, dacă ții morțiș, aș putea să fac o afacere din asta, totuși... lăsând gluma la o parte! :))

    RăspundețiȘtergere
  11. Sunt sanse reale sa venim la curs, poate chiar saptamana viitoare, numai sa publici cuantumul taxelor pentru aplicanti.

    RăspundețiȘtergere
  12. Stai asa soro, staaaaii, hopaaaaaaaaa, hoooooooooo!
    Huo chiar! :)))) Pai stai sa vin si eu sa-mi pun o masa de ghicit in carti si in cafea mai a cate-cote in cort la tine, redenumim firma "La trei femure" sau "La coccisu' fracturat" si impartim loveaua! Ce zici? :D

    RăspundețiȘtergere
  13. Virtual Kid,
    Negociem. Aveți noroc că vă cunosc. Plus că obișnuiesc să primes și mită.

    RăspundețiȘtergere
  14. Alexiuss,
    Ok, done! Te bag la asociați, dar să știi că eu nu vreau sereleu, că nu le am cu plățile la stat. Merg pe neveu așa... nu de alta, am o zgârcenie în mine, legendară de-acuma! :))

    RăspundețiȘtergere
  15. si cred ca este ceva ciudat cu visele astea...nu ma pot exprima prea bine...dar cred ca nu sunt tocmai ...doar vise

    RăspundețiȘtergere
  16. Ei sereleu pe dracu'! Doar shedem in cort, deci merem pe shusta:))

    RăspundețiȘtergere
  17. Nike,
    Da, clar... e ceva necurat la mijloc. ;))
    Lăsând gluma la o parte, dacă te gândești puțin, totul devine logic! :P

    RăspundețiȘtergere
  18. Alexiuss,
    Aooozi, da vrei gresie și faianță la cort? Da parchet?

    RăspundețiȘtergere
  19. Eu dau un vis, tu dai un vis...la schimb:)

    RăspundețiȘtergere
  20. septembrie,
    Eu nu-mi dau visele :P Oricat de poetic si tentant ar suna oferta ta :P
    Dar, putem totusi negocia!

    RăspundețiȘtergere
  21. Eu am de regula cate un cosmar pe noapte. Nu are legatura cu ce mi se intampla in viata de zi cu zi. Cum comentezi? :D

    RăspundețiȘtergere
  22. Nice,
    Păi, dacă e să mă ghidez după convingerile mele, aş zice că e vorba despre vieţi paralele cam violente? Sau... despre demoni ai subconştientului?

    RăspundețiȘtergere
  23. Hmm... Ce se intampla cu cei ce nu tin minte ce viseaza? :)

    RăspundețiȘtergere

Give ya best shot!