duminică, 2 ianuarie 2011

Cine-File (1) Black Swan 2010

Pentru că e început de an şi pentru că lucrurile tind să se schimbe constant... iată că introduc o nouă rubrică ce va conţine recomandările mele cinefile. Nu că n-aş mai fi făcut recomandări de genul ăsta şi până acum, dar, m-am gândit că ideal ar fi să le ordonez frumos într-o rubrică ce, de azi înainte, va purta numele de Cine-File.
Rubrica va fi periodică. Nu va fi la un anumit interval pentru că totul va depinde de filmele apărute sau descoperite(pe gustul meu) şi cheful meu de-a mă uita. 

Black Swan

Producţie nou-nouţă cu Natalie Portman în rolul principal. Cum să vă spun... e genul ăăăla de film ce te lasă pur şi simplu cu un wow mare-mare în loc de părere concretă. 
Afiş oficial Black Swan
Deşi uşor abstract pentru gusturile multora, Black Swan e un soi de adevărul e dincolo de noi, pentru că mereu ai impresia că e ceva mult mai mult în spatele acţiunii decât te lasă imaginile să pricepi.
Obsesiv, calm de agresiv şi frustrant, îţi atinge acea parte a creierului ce nu credeai că există. Te face să empatizezi, să te studiezi, să-ţi analizezi propriile hăuri ale personalităţii. Ce e şmecher la toată treaba asta e că e atât de abstract, încât nu ai cum să nu te regăseşti. Un fel de toate pentru toţi.
Despre prestaţia lui Portman chiar nu am ce comenta! Un play spotless! Iar, dacă ne amintim şi de prestaţia ei din Goya's Ghosts, lucrurile încep să prindă contur plasând-o lejer pe podiumul personal.

Ca să se înţeleagă clar... Ăsta nu e un film despre balet, balerine şi frumuseţea tutu-urilor, e un film ce vizează mai mult acea lebădă neagră ce stă ascunsă în sufletul fiecăruia, gata să iasă afară şi să te preia, în momentul în care ai lăsat uşa deschisă. 

Citeam nişte recenzii pe net despre acest film, recenzii ce spuneau ceva de genul: Black Swan is a movie about a belerina going to coo-coo land. (ro: Black Swan e un film despre o balerină ce face o excursie în ţara nebunilor.)
Poţi privi şi aşa, însă, părerea mea este că aici e vorba mai mult despre descoperirea acelei părţi întunecate din sine, ce, indiferent dacă o vei descoperi sau nu la timp, ea tot va face ravagii, mâncându-ţi materia dinspre interior, puţin câte puţin, până ce toată acea negreală va fi vizibilă fără vreun fel de filtru sau ochelari speciali de văzut adevăratele feţe ale oamenilor. 

Winona Ryder
Filmul ăsta are puterea de a împărţi oamenii în două categorii. Ori îl iubeşti cu toată fiinţa ta, te regăseşti şi te împinge spre introspecţie, ori apeşi pe x şi cauţi un film cu final previzibil dar fericit. 
Şi da, e genul de film ce îl vei revedea, pentru că, de fiecare dată te va face să simţi alte şi alte imbolduri. 

Pentru cei ce o îndrăgesc pe Winona Ryder, adaug că are şi ea un rol mic. Deşi se potriveşte mănuşă rolului pe care îl are, personal i-aş fi dat mai multe replici, mai multe cadre, mai multă atenţie. But, it's just me! 

Enjoy!



6 comentarii:

  1. Vazut si placut :) De acord cu tine, fiecare avem partea noastra intunecata :D Si pe mine m-a pus putin pe ganduri :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Alexandra,
    Nu mă miră că ţi-a plăcut :D Chiar aşteptam să spui asta! :D
    Hug!

    RăspundețiȘtergere
  3. La mulți ani!
    N-am văzut filmul, dar m-ai convins că trebuie să ajung, neapărat!
    Că suntem un ciudat amestec de bine și rău, de alb și negru , o simțim în fiecare clipă.
    Acționăm diferit,pentru că suntem diferiți.

    RăspundețiȘtergere
  4. INCERTITUDINI,
    În primul rând, la mulţi ani şi ţie! :D
    Filmul e un must-see, asta e clar! Şi da, acţionăm diferit, dar undeva în străfundul inimii, tot un aluat suntem. :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Cum am citit aici despre el, am fost convins c-o sa-mi placa. Intotdeauna nebunia m-a speriat, mai ales limita dintre "normal" ( normalul e relativ) si nebunie, o linie foarte subtire pe care o putem trece fara macar sa observam. And then, God help us.

    Aseara m-am uitat la el si...mi-a placut la nebunie :)). Genial, superb, brilliant, numai cuvinte de lauda am pentru el. Si da, dupa film simteam o frica ciudata.

    Totusi, e un film greu, nu e pentru oricine. Vedeam o gramada de commentari la torrent, gen: "sec", "naspa" "pierdere de timp".

    Anyway, Iulia, cand mai dai de filme alde d-astea, let me know. :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Winnetou,
    Mă bucur maxim că ţi-a plăcut. Stai tuned :D Adică stai tunat :)))) Că mai vin şi altele!

    RăspundețiȘtergere

Give ya best shot!