sâmbătă, 28 noiembrie 2009

VINo ... VINo!




Într-o după-amiază de duminică, neobişnuit de călduroasă pentru luna Noiembrie, Ghiocel şi prietenul său Fane, se întorceau de la cârciumă.
Cum plecarea nu fusese voluntară, ci condiţionată de lipsa banilor suficienţi să bea după poftă, acum se plimbau agale prin Cişmigiu.
-Ete bă, ce gagici, zise Fane sughiţând.
-Taci mă nărodule, că-s însurat, nu ştii?
-Aşa şi, hâc, ţe? Ghiocica e aici să te vadă băi? Mă dar ce Lache Flauşat mai eşti...
-Ai beut cam mult, Fănele... spuse Ghiocel dând dezaprobator din cap.
-E haida, parcă tu n-ai fi băut... Ia uite la tine cum te clatini când mergi... Termină bă cu atitudinea asta de Maria Magdalena, hai să vedem câţi bani mai avem, şi poate mergem la Gogu la bar, să bem o cinzeacă de rom.
-Nu vreau bă la Gogu, ăla are doar pipilică de babă indiană la vânzare, eu am poftă de-un vin bun! Zise Ghiocel cu ochii sclipicioşi. Şi auzi, bă, Fane, cred că ştiu unde să mergem!
-Unde mă Ghiocele?
-La Real Hypermarket! Au aştia un vin bun acolo!!!
-Tu cred că eşti turbat! Ce să căutăm noi acolo, mă?
-Bem vin, Fănele! De ăla bun! Ştiu eu un pont!
-Mă Ghiocele, noi n-avem decât 10 lei!?

-Auzi mă, Fănele, tu mai ţii minte, mă când s-a deschis Real Cotroceni? De m-am dus eu la deschidere cu Ghiocica şi Margaret, şi m-au filmat aştia de la BABA TV? Mai ţii minte ce i-am zis eu lui domnul Cristalin, ăla?
-Nu...

-Hai măi, i-am zis că eu am o tehnică specială prin care beau aproape moca. Realul are un sistem foarte şmecher, care se numeşte Enomatic prin care degust vinuri după pofta maţului. Am la dispoziţie 48 de sticle din cele mai rafinate soiuri, mă! Nu pişoarca lui Gogu!
-Cred că ţie îţi scapă esenţialul, Ghiocele! NOI NU AVEM BANI DESTUI!
-Taci şi-ascultă planul! Intrăm în Real, ne comportăm ca şi cum am avea bani la noi, mulţi bani, adică ne uităm doar la lucrurile scumpe şi băgăm faţa aia de om foarte entuziasmat să cumpere. Apoi, când ne-am convins că s-a prins asta pe cameră, mergem la vinuri, la sistemul aista Enomatic, şi ne punem pe gustat. Dacă guşti din câteva sticle, ieşi cracoviţă din Real!
Ah, să nu uit, pentru că au aştia camere peste tot, ca să nu dăm de bănuit, după fiecare sortiment de vin gustat, bagi o faţă de nemulţumit, ca şi cum ăla nu e vinul pe care îl cauţi! Şi să-ţi mai spun un secret. Zici că avem 10 lei, da? Păi e perfect! Că atât costă cardul pentru Enomatic!
-Mă uimeşti mă Ghiocele! Şi eu care credeam că te-a pus Ghiocica de tot cu botul pe labe! Ce stofă de beţivan ai!
-Nu mă, că n-am fost mereu aşa... Prima dată când m-am dus acolo mă dusesem în misiune. Făceam 1 an cu Ghiocica, şi îi pregăteam o cină romantică. Trebuia să îi asortez un vin bun, nu? Ce festin atunci, ehe! Am beut bă, vinuri din Chile, Argentina sau Africa de Sud, Franta, Italia, Spania, Ungaria, California, Australia, Noua Zeelandă, dar şi sortimente de vinuri româneşti, vinuri de mare succes la noi şi în străinătăţuri!
-Auzi bă Ghiocele, eu cred că tu tot un mare beţivan eşti, numai că nu ştii. Mă, dar Merluciu au?
-Bă, eu sunt beţivan, dar tu eşti mare prost! Ce vrei mă tu să bei? Merluciu? Zamă de peşte? Îi zice Merlot, nătângule!
-Nu mă, am băut eu la Gogu, Merluciu, lasă-mă că ştiu eu ce vorbesc.
Începi să mă calci pe nervi cu Gogu ăsta...
(Ghiocel devenea agasat). Eu vorbesc despre cultura vinului, prin sistemul Enomatic, tu mă baţi la cap cu Gogu...
A degusta vinuri e o artă, mă! Şi, ştii cum se zice, dacă arta e frumoasă, te îmbeţi cu ea!

-Şi, ia zii, Ghiocele, unde mergem, la ce Real?
-Pai, hai la Real Vitan, mă...
-Şi dacă e închis?

-Ce-ai dom-le... Cum să fie închis?
-Ete-aşa, dacă e plecat la baie, şi a închis?
-Atunci mergem la Real Cotroceni!
-Şi dacă e la baie şi acolo?
-Mergem la Nord şi luăm trenul spre Constanţa! Au şi acolo sistem Enomatic! Am eu tichete gratuite pe tren!
-Bine mă, hai să mergem, dar auzi, Ghiocele, ştii care e cea mai beţivană firmă?
-Care mă?
-IBM! Că se pronunţă Ai Biem... un vin, mă!

* Cei doi băieţi au ajuns acasă a doua zi. N-au ajuns la Constanţa, ci s-au oprit la Vitan, pentru că era deschis, dar, după ce au ieşit de la Real, au adormit în parcare.

Lăsându-i pe băieţi în beţia lor, pe mine, sistemul Enomatic, mă face să îmi imaginez asta:



Articol scris pentru concursul Superblog2009, proba nr.38, Real.

7 comentarii:

  1. Titlul spune tot...pacat ca doar bucurestenii si constantenii au parte de asa ceva.

    RăspundețiȘtergere
  2. Pai da, ca daca era si la noi, eram non stop la Real :))

    Domnii de la Real, Enomatic la Galati, va rugam :))

    RăspundețiȘtergere
  3. EXTRAORDINAR!
    Amuzanta ca intotdeauna!nu stiu despre concurs,dar eu ti-as da nota maxima!

    RăspundețiȘtergere
  4. Stie Ghiocel ce e bun... stie, stie! :D

    Felicitari, Iulia!

    RăspundețiȘtergere
  5. Păi pe la Enomatic aş trece şi eu :D

    RăspundețiȘtergere
  6. Sa-i lasam pe baieti in betia lor...iar pe tine in lumea Reala a premiilor!
    BAFTA!

    RăspundețiȘtergere

Give ya best shot!