joi, 7 octombrie 2010

Inspectorul Cotineaţă şi dihania extraterestră

ATENŢIE! Următoarea postare conţine accent moldovenesc. Se recomandă citirea cu atenţie! În cadrul postării, vocala ,,a" este deseori înlocuită cu ,,î", ,,ă", ,,â", vocala ,,e" putând în unele cazuri să fie înlocuită cu ,,i". Totul pentru o redare mai aproape de adevăr a accentului moldovenesc de peste Prut.


În drum spre Cahul, Andrei şi prietena lui Andreea au fost opriţi la vama dintre România şi Republica Moldova pentru o inspecţie de rutină.
Inspectorul Cotineaţă Viorel, vigilent ca un uliu, îi luă pe cei doi în primire:

-Ia copii, prezentaţî actili la cuontruol, răpidi! Cu şi triabă prin frumoasa nuastră republicî şi undi mai iegzact miergiţî?

-La Cahul, răspunse Andrei prompt.

-Da' şi-i atât di intieriesant la Cahul? Nu prişiep! N-aveţ voi şi vidia la Cahul! Şi sî hie? Nişti casî, nişti oamini, nişti câni, nişti mâţi, d-aistea! Io zâc aşa, cî voi mierjiţi la Cahul sî faciţ prostioari! Aveţî feţi de români cari fac prostioari! Las' cî ştii inpiectorul Cotineaţî! Vă miroasî iel i.m.e.d.i.a.t.! Ehehe!

-Domnule inspector, pe cuvânt, mergem doar în vizită... e ziua verişorului prietenei mele, şi mergem să-i ducem un cadou! Atât...

-Ia sî văd io cadoul. Cî io cried cî voi avieţ şieva iliegal aici-şa. Sî viedi în privirea vuoastrî! Ia dischidi cutia sî vadî şî ochiu mieu!

Andrei deschise cutia cu Routerul RT N56U de la ASUS, router fără fir, dual band de 5 GHz.


-Poftiţi! Nimic ilegal... adăugă Andrei.

-Ia ti uitî bâi baieti, şi dihanie iextratieriestră avieţ voi aici-şa! Ăsta parcî-i alienu ăla din film! Voi lucraţ cu al-caida aia! Las' cî ştiu io! Am zâs doar că voi cu gânduri curati nu viniţ la mama Muolduovî! Da! Da! Instinctul mieu nu mă 'nşală.

-Domnule inspector...

-Tovarăş, pintru tini, băieti!

-Tovarăse, e un router... atâta tot. Noua invenţie a celor de la ASUS!

-Lasî brie, cî ştiu şî io cum arată un router, da' şi criez că noi ăştia din Republica Muolduova nu ştim nica, ai? Criez că noi trăim ca în codru, aşa-i? Ştiu cum aratî un router, iar aista nu-i un router! Aista cried câ-i o bombî... Ca sî sabuotaţ voi riejimu! Măi, da' şi smiechiri vă mai criediţ voi, românii! Las' cî vă vini inspiectorul di  hac, acuş! Chiem întâriri! Chiem balistica! Sî zâcî şî iei cum stau trieburile!

Nici nu apucară cei doi tineri să explice că de fapt această dihanie extraterestră era chiar un router wireless de la ASUS, că veniră forţele speciale moldoveneşti şi-i imobilizară. Speriaţi, încercară să îi convingă pe moldoveni că au înţeles totul greşit şi că acel gadget nu era nici pe departe vreun obiect de care trebuiau să se teamă pentru că el nu prezenta niciun fel de ameninţare pentru ţară în sine, singura sa ,,vină" fiind că are un design futurist, aşa cum rar ţi-e dat să întâlneşti!

După îndelungi cercetări şi rotiri în jurul straniului obiect, pipăind cu frică şi încercând o sumedenie de variante pentru a vedea dacă nu care-cumva frige, Ghiorghiţă, tânăr angajat în cadrul forţelor speciale de la vamă, găsi soluţia şi dezlegă misterul!

-Brie, inspiectore... eu cried cî ăştia doi spun adievărul. Serios acu' di nu... Aista-i un router brie, atât. Unul wireless, di cari n-a mai văzut muolduova, da' i router!

-Ieşti sigur, Ghiorghiţî?

-Sigur, tovarăş.

-Ghini, ăi... în cazul aista, daţi-li drumu' şî lăsaţi-i sî miargî la Cahul, spuse inspectorul Cotineaţă, resemnat. Ia, suntiţî libieri... ni cierim scuzî! Da' sî ştiţî cî io sunt oricum cu ochii pi voi, iar când vă întoarciţî, tot pi la mini viniţî, iar dacî vă prind cî faciţi trafic cu ţâgări sau bieri Spicuşor, iar chiem mascaţî! S-a 'nţălies?

Andrei şi Andreea împachetară routerul de la ASUS pentru a-l face cadou, potrivit ideii principale, verişorului Andreei. Povestea spune că el a devenit cel mai şmecher copil din Republica Moldova. Întâmplarea a făcut înconjorul Republicii Moldova, fiind mediatizată chiar şi la posturile de televiziune moldovene.

Pentru BLOGWARS,
Iulia Mihai



Menţionez că nu am nimic împotriva moldovenilor de peste Prut, lucrarea prezentă fiind un pamflet ce trebuie tratat ca atare.

16 comentarii:

  1. M-am chinuit ceva sa citesc dar a meritat. Interesanta si ilara situatia de la vama :P

    RăspundețiȘtergere
  2. Pânâ am șitit tăt , am obosit di tăt..

    RăspundețiȘtergere
  3. Cred ca se poate intampla asa ceva oricand. Nici eu n-am nimic cu nimeni, dar, cateodata, sunt retarzi. :) Poate ca asa par, doar. ;)

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce m-am distrat.Succes.
    Mentiunea de la sfarsit e binevenita pentru aia,de se dau mari aparatori pe net,dar restul,care te cunosc,nici n-or sa o ia in seama.

    RăspundețiȘtergere
  5. INCERTITUDINI,
    Pai, lasa ca si pana am scris tat, am obosit di tat:))

    RăspundețiȘtergere
  6. QED,
    Pai, n-as generaliza, ca mai sunt si oameni de treaba, asa cum printre noi exista si oameni aiurea... Dar, accentul e amuzant :)

    RăspundețiȘtergere
  7. FetitaJunglei13,
    Pai, mentiunea e ca sa nu se ofuscheze lumea si sa priceapa ca nu am avut intentia sa batjocoresc pe nimeni, ci doar sa distrez oamenii :))
    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  8. Dragos FRD,
    Pai, fiecare cu-ale lui :D Eu tin cu Republica! :))

    RăspundețiȘtergere
  9. Ha ha ha! Eu o sa plec luni dimineata la Chisinau. Sper sa trec mai usor vama!

    RăspundețiȘtergere
  10. Simion Cristian,
    Daca nu faci nimic contra regimului, cred ca nu vei intampina atat de multe probleme :D

    RăspundețiȘtergere
  11. Prin acest comentariu imi justific nota pe care o voi acorda articolului tau.

    M-am distrat pe cinste! Citind, imi si inchipuiam vocile cu accent moldovenesc, privirea tampa de om care crede ca orice gadget mai futurist e un dispozitiv armat.

    Totusi, iti atrag atentia ca nu ai fost 100% pe tema ("cand, unde si de ce ar fi necesar un router elegant"), insa ai pus emfaza pe designul produsului intr-un mod hilar si original.

    Succes!

    RăspundețiȘtergere
  12. Lexa,
    Iti multumesc de comentariu! Iata ca, daca ar fi facut toti asa, ca tine, probabil ar fi fost mai clar. Mai ales in cazul celor setati pe nota 1, pentru ca cine stie ce animizitati personale au:)

    RăspundețiȘtergere

Give ya best shot!