luni, 4 octombrie 2010

Dacă pe vremea aia ar fi existat un doctor pentru laptopuri...

Îmi amintesc de acum ceva ani... Doamne ce mă mai chinuiam cu laptopul meu, generaţia 1999. Nu spun firma că nu-i frumos, dar clar am să vă povestesc despre el. Nu de alta, dar constat că, după atâţia ani, povestea rămâne epică, iar oamenii încă o ţin minte şi implicit mă asociază pe mine cu acel laptop.

Cam din acel moment, am şi inventat eu un cuvânt nou... ,,craptop" echivalentul laptopului meu din acea perioadă. Cum altfel aş fi putut numi un laptop atât de prost făcut căruia la prima reinstalare de Windows îi face poc display-ul? E normal?... că mie nu mi se pare normal.

Nu ştiu ce anume nu se pupa pe acolo, dar cu siguranţă zeii şi cele sfinte erau împotriva mea. Şi câţi nervi mi-am mai făcut! A fost de comă perioada aia.
Normal, eu, om cu ambiţie mare, nu m-am lăsat până nu am găsit o soluţie de umplutură ca să-mi pot folosi totuşi laptopul cel bolnăvior. Ba chiar, aşa de încurajare, îi dădusem ,,pacientului" şi un nume: Mumu. Poate îi trece supărarea şi îşi revine.

Ei, şi ce-am făcut... mi-am montat o lampă de birou, strategic înspre display-ul laptopului, pentru a vedea cât de cât ce se întâmplă pe la mine prin sistem.

Vedeam? Dacă îmi setam desktopul să fie alb, da... Ce să zic, îmi dezvoltasem un special skill spre a vizualiza ce se petrece.
De filme nici nu se punea problema, la modul cel mai serios. Singurele activităţi ce mergeau dezvoltate cu acel laptop fiind Winamp, messenger (câteodată) şi vizualizarea fotografiilor în tonuri deschise. Dacă lampa se strica, problemă mare.

Ca să nu mai spun că bateria laptopului funcţiona doar conectată la priză şi nici atunci cum trebuie, pentru că nici când venea vorba de subiectul incarcator laptop, lucrurile nu stăteau tocmai pe roze.

Ei, dacă aş fi ştiut eu acum câţiva ani că există oameni care chiar se ocupă cu doftoricirea laptopurilor, probabil l-aş fi dus şi eu pe Mumu al meu la un control, ca să aflu ce anume-i trebuia lui ca să funcţioneze normal.
Şi aş fi pus accentul pe treaba următoare: display laptop. Nu de alta, dar, după câteva luni de utilizare a lămpii, m-am plictisit îngrozitor şi mi-am cumpărat alt sistem.

Cu toate astea, dacă aş fi apelat la servicii specializate, cu siguranţă aş fi scutit ceva bani. Că vorba aia, nu-i acelaşi lucru să schimbi componenta bolnăvioară cu a schimba tot sistemul. Şi mai e o chestie draguţă, serviciile specializate de genul ăsta sunt atât de diversificate şi concentrate pe atâtea mărci şi firme producătoare, că indiferent ce fel de laptop ai avea, e aproape imposibil să nu-l repari cumva, să nu-i găseşti bubiţa şi să i-o pansezi şi tratezi cu o componentă nouă şi strălucitoare.

Dar, dă-i omului mintea cea de pe urmă. Iată că, acum ştiu ce am de făcut...iar era lămpii s-a sfârşit!
Uraţi-mi bun venit în secolul XXI...

2 comentarii:

  1. Funny si inteligenta ideea ta :)) In caz ca laptopul meu pateste ceva, apelez mai intai la service Iulia :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Alexandra,
    Dacă vrei metode neconventionale, ok :)) Pe riscul tau, desi as recomanda un service autorizat :))

    RăspundețiȘtergere

Give ya best shot!