vineri, 4 martie 2011

Baba mea

Cam aşa spuneau strămoşii noştri când se refereau la soţiile lor trecute de prima tinereţe. Aşa cum ele se adresau lor cu apelativul de omul meu. Vedeţi voi? În cazul femeilor se diferenţiază clar vârsta, pentru că, odată cu trecerea timpului se trece de la femeia mea, la baba mea, pe când, în cazul bărbaţilor, lucrurile rămân cât se poate de constante: omul meu. Fireşte că există şi familii moderne în care omul meu se upgradează uneori cu moşul meu, dar cazurile sunt atât de rare încât nici nu merită menţionate.

Cu toate astea, nu despre apelative ancestrale vroiam eu să vă vorbesc, dar, ca de obicei, m-a luat valul. Sunt balanţă, n-aveţi ce-mi face. Adevăratul motiv pentru care am început să scriu postarea asta este că azi e baba mea. Azi, ar trebui să aflu ori ce fel voi avea întregul an, ori ce fel am sufletul. Vorba cuiva drag mie, niciodată nu am ştiut pe deplin care din variante să o cred. Oricum ar fi, ele cam fac parte din aceaşi categorie, dacă stai bine şi o iei situaţia la puricat.

Mereu am fost obsedată de numere şi mai ales de semnificaţiile lor, mereu m-am legat de ele ca de o sfoară ce mi-ar salva viaţa. Nu ştiu de ce fac oamenii chestii de genul ăsta, de ce dezvoltă obsesii pe anumite subiecte, dar uite că o fac. Chiar şi eu. Tocmai de aia, nu întâmplător mi-am ales data de 4 pentru a-mi fi babă. Dacă până acum câţiva ani alegeam 1 Martie, sau eu ştiu... eventual 6, ca să coincidă cu ziua mea de naştere, acum s-a schimbat modificarea şi am ales 4. Cine ştie, cunoaşte.

Şi e soare de baba mea. Prea mult soare. Nenatural. Şi, faza e că, deşi e soare, soarele ăsta e bizar, acoperit oarecum cu un strat de ceaţă, întocmai ca atunci când e eclipsă. Ori că trebuie să-mi şterg eu ochelarii...
Orbitor, aşa cum ar spune Mircea Cărtărescu.
Nu mă simt nici mai împlinită, nici mai bine-dispusă şi categoric nici mai fericită doar pentru că afară e soare şi se întâmplă ca azi să fie baba mea.

Mă simt totuşi un pic fericită că azi e 4.
Astăzi e rost de spus la mulţi ani. Pentru că e baba mea, pentru că e 4, pentru că te iubesc şi pentru că mă iubesc (chiar dacă uneori m-aş lua de guler şi m-aş arunca singură pe fereastră).

Anul ori caracterul meu se anunţă a fi de bun augur. Asta doar dacă, până seara, nu va da cu grindină.

Vouă cum vă e baba? Şi nu, nu la propriu. 



17 comentarii:

  1. Aici este o zi faină!
    După cum „te știu„ , aș zice că ziua bună de dimineață se cunoaște!!!
    Să fii fericită, Iulia!

    RăspundețiȘtergere
  2. INCERTITUDINI,
    Păi, aşa cum îi comentam unei amice pe Facebook, dacă nu dă cu grindină.
    Fie ca ceea ce zici să se adeverească! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. baba mea e intotdeauna, dar intotdeauna, friguroasa!

    RăspundețiȘtergere
  4. coolnews,
    Ţi se pare :P Ia îmbracă-te mai gros, să vezi ce călduroasă va fi!

    RăspundețiȘtergere
  5. Felicitari, ai castigat premiul 1 al concursului Tara Jucariilor! http://blogatu.ro/2011/03/castigatorii-concursului-castiga-premii-in-bani-cu-tara-jucariilor.html

    RăspundețiȘtergere
  6. Jucarii,
    Wow :):):):):):):):) Mulţumesc! Made my day!

    RăspundețiȘtergere
  7. De ce ai ales cifra 4? Baba mea anul acesta este 6, sic! :P

    RăspundețiȘtergere
  8. Iulia HazLii,
    Daaa, baba ta e de ziua mea! :D Data de 4 a devenit extrem de importanta de vreun an si 2 luni.

    RăspundețiȘtergere
  9. Sa stii ca aici a fost o zi superba.
    Ps. ... te-ai uitat pe prognoza meteo cand ai ales baba :)

    RăspundețiȘtergere
  10. florentin draganescu,
    Sa stii ca nu m-am uitat. Pe cuvant de cercetas. Am ales baba de acum 1 luna, chiar. :P Cu toate astea, in Galati tot a intrat putin soarele in nori.

    RăspundețiȘtergere
  11. Habar nu am:) Că e pe data de 9...Dar, presimt că va fi o beție de soare și veselie...:)

    RăspundețiȘtergere
  12. Septembrie,
    Nu stiu ce sa zic, cum va fi vremea de baba ta, dar, mai vorbim dupa data de 9. >:P

    RăspundețiȘtergere
  13. eu daca nu mi-am ales pana acum mai pot sa imi aleg?...vreau să fie duminică că atunci vine viitoarea mea babă de acasă:P

    RăspundețiȘtergere
  14. Mihai,
    Fiecare cu baba lui :D Acum, na, logic ca iti poti alege, doar ca esti dezavantajat, avand mai putine optiuni. Cu toate astea, cool stuff, ca ai baba ta personala!

    RăspundețiȘtergere
  15. Am uitat sa imi aleg baba. Dar am speranta ca anul acesta va fi de bun augur. Imi doresc tare mult un lucru... si chiar daca, atat in teorie, cat si in fapt, soarele a intrat pe strada mea, sper sa intre si in viata mea. O primavara superba si un an cu mult noroc!

    RăspundețiȘtergere

Give ya best shot!