joi, 22 iulie 2010

SC. Pipilică. SRL

În cartierul meu există un parc. În acel parc există o... budă. Nu orice fel de budă, ci o budă ecologică, din aia verde şi frumoasă. Din aia pe care sunt lipite sitckere cu un copăcel frumos, verde şi sănătos, stickere menite să te facă să pricepi că dacă acea budă e acolo, e clar că toată copăcimea va creşte mai frumos, mai trufaş, mai falnic!

Bun, aşa cum buda aia e o budă specială, pentru simplu fapt ca e eco, aşa e şi parcul în care e poziţionată.
De ce e parcul special, la rândul lui? Simplu! E un parc destinat pasionaţilor de şah, mai mici, mai mari, mai graşi, mai slabi, mai blonzi, mai bruneţi.
Ceea ce face parcul cu atât mai special, e faptul că acolo se strâng (în pofida a ceea ce am scris mai sus) doar specialiştii de şah trecuţi de prima, a doua şi a treia tinereţe...
Fenomenul e oarecum explicabil, dacă luăm în consideraţie faptul că şahul este, prin natura lucrurilor, un sport (mă rog... aşa zic ei... că ar fi sport) al minţilor odihnite şi al celor cu mult... foarte mult timp liber.

Nu ai să vezi picior de şahist tânăr. Şi nu e greu de imaginat de ce...
Personal, sunt mare amatoare de şah, dar, nu m-aş aventura niciodată în acest parc, din simplul motiv că nu aş vrea să fiu linşată de gaşca ,,sportivă" a octogenarilor, ce ar putea vedea în mine o posibilă ameninţare.

Astfel, în acest frumos parc se organizează campionate de şah ad-hoc, întreceri ,,sportive" ale minţilor bătrâne dar agere.
Totul se întâmplă între ei, nu acceptă outsideri. Singura ta şansă de a umbla pe acolo, este dacă din întâmplare unul dintre ei e tatăl, unchiul sau bunicul. Asta în cazul în care nu ai optzeci de ani.
În rest, sunt o gaşca bine organizată, unită şi periculoasă...
Asta se întâmplă de când lumea, pământul şi Ţiglina 1 (ăsta fiind numele cartierului).

Şi, ca să revin la subiectul principal... buda, ţin să zic că, deşi activitatea pe ,,la şahişti" prin parc era destul de intensă şi până acum, de când au pus ăştia veceurile minune, nu mai e loc de aruncat un ac.
Unde vezi cu ochii, o mare de pensionari avizi după un căscat de gură la cei ce îşi pun la bătaie pensiile şi  medicamentele - confraţii lor, fireşte!
Şi, credeţi-mă pe cuvânt când vă zic că, cel puţin în cazul spectatorilor, al ,,majoretelor old spice", treaba asta cu gura cască e doar un pretext pentru a folosi buda cea eco, buda cea foarte gratis! Pentru că, ceilalţi... ,,sportivii" e clar că au căpătat drepturi depline de a o folosi, odată ce au devenit o dată dau de două ori campioni.

Aşa că, acea budă, nu mai este de mult publică. Nu atât timp cât în faţa ei, la uşa ei... se întind cozi şerpuite, ondulate şi interminabile de şahişti pensionari suferinzi de prostată.
Iar dacă te trece rău... dar răăăău... şi te aşezi la rând printre ei, se vor uita la tine cu raze x şi te vei convinge singur că mai rezişti şi că mersul forfecat până acasă nu e chiar atât de rău.

Unde mai pui că, deunăzi am avut ocazia să aud în maxi taxi o discuţie (fără voia mea, fireşte) între două astfel de personaje, care, neavând ce face acasă şi locuind în alt cartier decât Ţiglina 1, se îndreptau frumuşel către ,,locul de joacă".
Ce e mai grav e că din discuţie reieşea că indivizii veneau să ne viziteze cartierul nu musai pentru părculeţul şahistic, ci pentru că acasă la ei, catadicsiseră să îşi închidă apa de la bazinul budei, să nu consume, să nu vină la întreţinere şi să nu strice obiceiul prin care lunar erau contorizaţi cu doar un metru cub de apă.
Vorba aia, de ce să faci caca sau pipi acasă, când poţi face în oraş?
Nu de alta, dar, în oraş, la eco-buda, e gratis, plus că, timpul petrecut stând la coadă poţi să-l foloseşti discutând cu prietenii de joacă, sau cunoscând pe alţii cu aceleaşi pasiuni.

Acum, stau eu şi mă gândesc... n-aş putea eu să fructific cumva situaţia? 
Aş putea să mă postez la uşa budei şi să le cer taxă de intrare! Nu mult, cam un leu de persoană... timp de stat înăuntru cam cinci minute, două pătrăţele de hârtie igienică... Cam astea să fie avantajele. 
Cei ce depăşesc cele cinci minute vor fi penalizaţi la secundă, începând cu primul minut depăşit... aşa cam ca la operatorii de telefonie mobilă. 
Cei ce vor împuţi cabina, vor plăti o extra taxă ce o voi numi ,,taxa eco pentru un aer respirabil".
Voi pune şi limită de pârţuri. Cei ce depăşesc limita bunului simţ de trei pârţuri de şedinţă, vor fi excomunicaţi şi nu vor mai avea voie să se apropie de budă la mai mult de o sută de metri.
 Iar, pentru ca lucrurile să fie foarte clare, am să redactez un regulament de ordine interioară, regulament ce va include şi cele spuse mai sus şi va fi postat pe uşa budei, interior cât şi exterior, pentru a nu exista neclarităţi. Scrisul va fi, cel mai probabil de 22, ca să nu poată nimeni folosi scuza dioptriilor mari venite la pachet cu vârsta.

Astfel, voi împăca şi capra şi varza... după cum urmează: aerul din jurul părculeţului (în apropierea căruia există şi o gogoşerie, apropo) va deveni respirabil, ,,sportivii" vor avea parte de ordine şi disciplină, iar eu îmi voi face o afacere profitabilă, ce va purta numele de SC. Pipilică. SRL.

66 de comentarii:

  1. M-ai binedispus. Situatia e critica, intr-adevar! Sa vezi unele bude ecologice de la noi, albastre (ca dah, albastre ca cerul cel mai frumos al Romaniei, care e la Baia Mare, numai ca e albastru din cauza poluarii), nu mai au nici usi... Dar stau si impodibesc mandrete de parcuri frecventate de homeless-i.

    Eu joc sah. Cand eram tanara si nelinistita, clasele primare si generale, participam chiar si la turnee pe scoala, locale sau judetene. Am chiar 2 seturi de piese acasa, dar nu am tabla. Am vrut sa imi cumpar de la diverse targuri (of course, table din lemn, dar "made in China", pe care cereau de la 40 de lei in sus, in functie de marime).

    Hai ca ma intind la vorba. Dar tin sa precizez ca ma enerveaza pensionarii care ies ziua in amiaza mare, pe vreme de super-mega-extra-canicula fara vreo palarie in cap, si fara minimul de bun simt (adica zgarcenie din plin) sa isi puna cu ei o sticla cu apa rece, pe care o pot reumple apoi la cismele ori... pur si simplu, la o terasa. Si tot ei sa plang ca lesina, ca nu stiu ce. Sa le dea statul gratis tot!!! Aaaaaaaarrrrghhh!

    RăspundețiȘtergere
  2. Lexa,
    Şi eu mă întindeam pe la turnee de şah, şi sincer m-aş fi băgat şi între ei, să le iau toate medicamentele :)) Dar, având în vedere că trebuie să trec zilnic pe acolo, încă îmi mai trebuie capul... şi n-aş vrea să fiu linşată! :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Ai făcut un studiu de fezabilitate?
    Adică nu cobesc,mă intreb, totuși, respectivii ”sportivi” vin in toate anotimpurile?

    RăspundețiȘtergere
  4. INCERTITUDINI,
    Adevărul e că pe timp de iarnă se mai subţiază rândurile, rămân pe baricade doar temerarii. Cu toate astea, observ că mulţi sunt plini de vână şi ţin la facturile lor! :))

    RăspundețiȘtergere
  5. Mai Iulia... la cat de putin mai au de trait tu vrei sa le iei si ultiumul lucru gratuit de care pot beneficia?
    Mi-a placut postarea, foarte funny :))

    RăspundețiȘtergere
  6. Iulia,
    Şi cu nasul meu cum rămâne?? :))
    Şi mai e o fază... ai idee ce gogoşi bune sunt la gogoşeria de alături?
    Nu-i păcat? :))

    RăspundețiȘtergere
  7. Mi se pare un plan de afaceri pe cinste :)) Cred ca toata lumea ar fi multumita. Iar un alt beneficiu: cred ca cei de la gogoserie ti-ar multumi si ti-ar oferi gogosi gratis :P :D

    RăspundețiȘtergere
  8. Alexandra,
    Waaaaaaaaaa!!!! Gogoşi gratis!!!! Aspectul ăsta mi-a scăpat!
    Mulţumesc! :D Mă duc să le bat obrazul!

    RăspundețiȘtergere
  9. Haide, mai... unde sa-si mai intinda si ei paranoia, daca nu prin parc :))?
    Imi inchipui o faza de genul:
    Scena I

    Sorele se juca, de pe o ramura pe alta. Pasarelele ciripeau. Insectele zburau. Pensionarii... sah jucau.
    - E a mea! spuse printre dinti primul, tinand de usa
    - Ba nu, e a mea !! articula gafaind, al doilea, in timp ce dadu cu piciorul in cutia de plastic, cu un vag iz de chimicale
    - Asta e buda mea!!! tipa al treilea, tragand cu nerv de ecologia mirositoare.

    Scena II

    Seara cazu lent. La fel de lent cum se destrama buda, in gemetele de groaza ale trecatorilor. Undeva, pe o banca... trei batranei faceau cheta, pentru a-si cumpara batiste parfumate...

    RăspundețiȘtergere
  10. S,
    =))))))))))

    Asta îmi aduce aminte de bancurile seci pe care le citeam pâna la epuizare, când eram copil :))

    RăspundețiȘtergere
  11. @Iulia: Asa, asa :P Si sa-mi pastrezi si mie o gogoasa virtuala, ca sa vad cat de bune sunt :D

    RăspundețiȘtergere
  12. Alexandra,
    Cu vanilie sau cu vişine? :D

    RăspundețiȘtergere
  13. Vanilie, vanilie :) Dar, daca stii ca cele cu visine sunt mai bune, o incerc pe aceea :D

    RăspundețiȘtergere
  14. Alexandra,
    Mi se fac ochii cruciş, când e să aleg, cred că le-aş alege pe ambele :))

    RăspundețiȘtergere
  15. Alexandra,
    Comanda va suna cam aşa:
    4 gogoşi vă rog :)) 2 sunt din start ale tale...
    Mai vrea cineva gogoşi? :)) Că sunt boss la gogoşi!

    RăspundețiȘtergere
  16. :)) Mersi, abia astept sa le incerc :)) Deci, pana cand sosesc gogosile, tin pumnii sa iasa bine afacerea ca sa avem si gososi :P

    RăspundețiȘtergere
  17. Dumnezeule am ras cu lacrimi!!Mi'a placut faza cu partzurile.Esti de'a dreptul minunatata.Imi place blogul tau :)

    RăspundețiȘtergere
  18. Alexandra,
    Să curgă cu gogoşi, iar dacă merge bine cu afacerea, vând acţiuni, parol! :D

    RăspundețiȘtergere
  19. Coco,
    Bun venit! :D
    Păi, te mai aştept cu mare drag! :D

    RăspundețiȘtergere
  20. Corina,
    Ai dreptate! :)) My bad. Căldura, neatenţia. Mulţumesc! :D

    RăspundețiȘtergere
  21. sunt claudiu. foarte tare!aminteste-mi sa ocolesc zona:))))))))))))))))

    RăspundețiȘtergere
  22. Claudiu,
    Nu ştiu cum aş putea să fac eu pe reminder-ul :))))
    Ghidează-te după simţul olfactiv. Sigur nu vei da greş :))

    RăspundețiȘtergere
  23. :))) Iulia, ma uimesti, plina de idei si animata de un spirit civic cum mai rar intalnesti. Daca ar sti bietii pensionari ce le pregatesti... :P

    RăspundețiȘtergere
  24. Summer,
    Toate la timpul lor. Întâi îmi fac planul de luptă, îl coafez bine, apoi, când vine momentul, află şi ei.
    Mă gândesc că mai au câteva zile de fericire, totuşi...

    RăspundețiȘtergere
  25. Trecand peste faptul ca am ras pana cand am simtit nevoia sa fac o vizita in parc, promit cu labuta pe inima ca in momentul in care ai deschis societatea impart fly-ere.
    Se pare ca sahul are efecte de Dulcolax asupra pensionarilor:D

    RăspundețiȘtergere
  26. Cami,
    Mă bazez pe tine! :D
    Păi da... faza e că pentru ei e cam şah mat :))

    RăspundețiȘtergere
  27. pentru ei "tura" capata cu totul alte semnificatii. gen...mai stai o tura:D

    RăspundețiȘtergere
  28. Cami,
    Treaba asta poate deveni fatală :)) Se lasă cu pantaloni cu model...

    RăspundețiȘtergere
  29. Gogosareasaa....stii noutatea? aici exista bude publice cu taxator incorporat!
    Vrei o patratica de hartie... bagi fisa,
    Cand intri, intri gratis, de iesit, nu mai iesi decat daca bagi fisele! valoarea in functie de timp, si de "nevoi". Are si parfum.

    RăspundețiȘtergere
  30. Black Angel,
    Iată că am găsit şi managerul firmei. Te oferi? :)) Văd că ai cunoştinţe în domeniu :D

    RăspundețiȘtergere
  31. @Iulia Mihai - oricum se poarta chestiile prespalate, petele si pantalonii cu turul "gogoasa". In stilul asta ar fi pensionari fensitrendi :D

    RăspundețiȘtergere
  32. Cami,
    Asta îmi aminteşte de ce-mi spunea bunică-mea, când vedea kinderi cu pantaloni cu turul lăsat:
    ,,ete şi la ăsta, parcă e c...t în pantaloni":))

    Na, că moda se ia.
    Partea nasoală e că ei sunt mereu cu un pas în urma modei :))

    RăspundețiȘtergere
  33. si sa stii ca-s bun ca manager ;) normal ca ma ofer

    RăspundețiȘtergere
  34. Black Angel,
    Buuun, am oamenii, am firma: eu boss, tu manager, Cami mă ajută la fluturaşi, Alexandra papă toate gogoşile... :))

    RăspundețiȘtergere
  35. Moda asta o s-o ratez; promit nici sa nu ma uit la pantaloni din aia:-|

    RăspundețiȘtergere
  36. Cami,
    Nu că să nu te uiţi, dar în când trecit pe lângă ei trebuie musai înfiinţată o nouă modă cu măşti drăguţe de gaze :))

    RăspundețiȘtergere
  37. masti de gaze cu helou chiti? vreau si eu!!!

    RăspundețiȘtergere
  38. Cami,
    Să nu uităm de Jack the pumpkin, că şi el e în mare trend :D

    RăspundețiȘtergere
  39. te-ai scos! eu zic sa nu mai stai pe ganduri sa te apuci de treaba!

    RăspundețiȘtergere
  40. realbadpisy,
    Mă îmbăgăţesc încet dar sigur :D

    RăspundețiȘtergere
  41. e nu... asa nu mere! de ce dansa sa pape toate gogosile??.. nu se poate face juma' juma' ??

    RăspundețiȘtergere
  42. Black Angel,
    Ştii tu cum e, primul venit, primul servit :))

    RăspundețiȘtergere
  43. eu stiam ca manca primul la munca, nu prima cu ochi dulci! :D

    RăspundețiȘtergere
  44. cunosc acel parc de peste treizeci de ani.
    oamenii au ritmul lor, sunt mult mai buni decat cei care fac "shushu" pe la colturi....

    este un parc interesant chiar si pentru un studiu stiintific.

    RăspundețiȘtergere
  45. Black Angel,
    Pe gogoşi te cerţi cu Alexandra, nu cu mine :D Faceţi sindicat, dacă nu vă convine :D

    RăspundețiȘtergere
  46. VirtualKid,
    Acum treizeci de ani, cred că nu existau apometre...

    RăspundețiȘtergere
  47. nu existau apometrele, insa, existau alte probleme, la fel de apasatoare.

    RăspundețiȘtergere
  48. :))
    Eu cred ca te vor linsa din prima si tot tu vei fi de vina.Imi si inchipui cum or sa se vaite pe la stiri si vor poza in victime.

    RăspundețiȘtergere
  49. :)) ma gandeam acu'dupa ce am citit povestirea ... vreau si eu gogosi! Dar neaparat fara ....aroma de buda! ( fie ea si ecologica ) ....
    Visine ar fi mai mult decat perfect!

    RăspundețiȘtergere
  50. VitualKid,
    Ştiu, ştiu :D Ca de exemplu prostata...

    RăspundețiȘtergere
  51. Fetita Junglei,
    Eventual cu poza mea pe pancarde...

    RăspundețiȘtergere
  52. Orry,
    Pai, pana fac eu marea revolutie, poate gasesti alta gogoserie :))

    RăspundețiȘtergere
  53. Bai, am ras prosteste, esti geniala:P


    :)):)) Nu ma pot abtine, pacat de sah:)):)):))

    RăspundețiȘtergere
  54. Mersul Forfecat pana acasa:)) din pacate metoda are efect numai la fete...mie povestea asta cu pisu imi aminteste de o noapte in care am hoinarit prin sibiu pentru ca am pierdut trenul...ningea si noi tremuram cautand o budă..asa ceva era de negasit in capitala Cultural Europeana gaseam...

    RăspundețiȘtergere
  55. Monica,
    Multumesc! :D
    Da... Păcat de şah...

    RăspundețiȘtergere
  56. Mihai Likar,
    Faza e că amintiri asemănătoare am şi eu cu Sibiul de la concertul Lacrimosa :D

    RăspundețiȘtergere
  57. nu nu... refuz sa ma cert cu cineva! mai degraba o manc eu pe gogosi! gogosi cu ochi dulci... cred ca e ceva bun ;)
    Sau mai bine lasa, am facut deja indigestie. Nu mai vreau, sa le mance ea pe toate, poate gasesc ceva mai bun decat gogosile! Daca nu... verde de paris, cica e si ala bun :))

    RăspundețiȘtergere
  58. M a da vreau un foto , vreau sa vad cu ochii meui coada asta de la buda, du te si fa o poza ca moor de curiozitate:)))

    RăspundețiȘtergere
  59. Mă ierți, nu? Că abia acum îmi fac timp să citesc SRL-ul tău. E interesantă ideea. Ai făcut ceva progrese? :))

    RăspundețiȘtergere
  60. download game-install game-load game-exit game-game over.Flush(sau no flush?!?)



    mab

    RăspundețiȘtergere
  61. darias,
    Nu vreau sa-mi poluez aparatul cu asa ceva.

    RăspundețiȘtergere
  62. ada,
    De data asta te iert. Sunt in toane bune :D
    Inca e la stadiul de proiect.

    RăspundețiȘtergere
  63. mab,
    Ar fi bine sa flush, nu de alta... dar ei nu's obisnuiti la ei acasa sa faca asta... si mi-e ca obisnuinta isi va spune cuvantul. Bad for my societate :D
    Uite alta idee de taxa! :D Cine nu trage apa o incurca :D

    RăspundețiȘtergere
  64. Tragicomic. In ce situatie ne-au adus luminatii nostrii conducatori ,sa mergem la pishu in parc...la niste bude din plastic pt care primaria plateste chirie unui arab , cel care detine afacerea...

    RăspundețiȘtergere
  65. tubely,
    Uite ca eu nu stiam cine are monopol pe afacere. Ma gandesc ca poate negociez afacerea mea cu arabul.
    Alah salam musaka, si poate-l conving.

    Lasand gluma la o parte, aici nu e vba de cei de la conducere, ci de proasta crestere a unora :)

    RăspundețiȘtergere

Give ya best shot!