miercuri, 7 iulie 2010

Politichia ne omoară

Nu ne merge bine, nu avem bani, nu avem conducătoti buni, ba din contră, ei îşi bat joc de noi şi ne fură şi mai cu spor. Adevărat. Corect. Aveţi dreptate, dragilor! Aşa fac nesimţiţii... Parol de nu...

Ce mă amuză pe mine e că toată lumea se pricepe la politică în vreme de criză. Toată lumea ştie cum ar trebui să se întâmple treburile, dar nimeni nu ia atitudine. Şi da, probabil că toată lumea chiar se pricepe la politică, pentru că ce e politica dacă nu o gargară mare, mare de tot? Un buchet de vorbăraie inutilă...

Uite-aşa apar tot felul de experţi dornici de a-şi vedea mutrele pe la teveu, experţi ce vorbesc grav, baritonal şi apocaliptic despre cum suntem noi furaţi cu zâmbetul pe buze.
Cum am zis, vorbele sunt adevărate, îşi au rostul lor, dar zău că ar avea mult mai mult rost dacă nu s-ar limita doar la stadiul de polologhie inutilă, de dragul audienţei...
Şi, da, mă refer începând de la televiziunile de doi lei, trecând prin blogurile cu iz politic, terminând cu discuţiile aprige la o sămânţă purtate pe băncuţa cea proaspăt vopsită, din faţa blocului fiecărui cetăţean.
Constat ca românii suferă de vorbărită cronică. Ne place să comentăm, să ne plângem, dar când e vorba de a se lua atitudine, ne lăsăm repejor momiţi de un un mic (foarte mic) ş-o bere rece de la partidul cutare.
Ş-apoi, când nu ne dă nimeni mici şi bere, putem sta fain frumos şi acasă, în faţa calculatorului personal, să scriem articole politice, că vorba aia... îî urâm pe nemernici, dar facem în pantalonaşi când e vorba de a da piept cu ei.

Numai ieri ce auzeam o discuţie pe la lift, cum că ar fi venit derbedeul marinel pe la Galaţi şi le-ar fi vorbit urât celor inundaţi. Bun. Şi de ce n-ai luat, mă nene, atitudine pe loc? Ce l-ai lăsat să se desfăşoare? Apoi te plângi la lift că te ia derbedeul de prost? Păi cum să nu te ia de prost dacă singura ta atitudine e să comentezi înfundat şi întârziat, cu vecinul de palier? Lasă să te ia de prost! Că eşti, vorba aia... prost... şi, vorba ailaltă (a unora de la o firmă de cosmetice) pentru că meriţi, tataie, pentru că meriţi! Dacă nu meritai, erai în stare să îi zici derbedeului că e derbedeu.

Pe mine nu mă interesează politica, dar deloc. Sunt atât de indiferentă când vine vorba de politică încât mă mir şi eu de unde vine atâta indiferenţă... Da, am păreri, logic că am, dar nu mă vezi că port discuţii despre cum ne fură nesimţiţii. Poate sunt prea plictisită pentru chestiile astea, sau, poate că am bun simţ.
De ce zic bun simţ? Păi, îţi trebuie o doză considerabilă de bun simţ ca să taci când vine vorba de un subiect pe care nu-l poţi susţine până în pânzele albe... Nu, nu vreau să mor pentru ţară, dar măcar nu mă bat cu pumnul în piept cum că aş face-o dacă "mi s-ar oferi onoarea". Tocmai pentru că am bun simţ.

Dar mă seacă rău atitudinea unora de războinici, care, atunci când sunt puşi în faţa faptului împlinit se ascund după draperie.

Din partea mea, multe păreri de bine şi la mai multe dansuri de pinguin, mici, berică şi seminţe scuipate în timp ce compuneţi cântecele hazlii despre cum sunt ei de nesimţiţi.
Iar celor ce scriu articole politice, le doresc un scaun cât mai moale şi un trafic cât mai tare.

Ştiţi ce? Ei chiar sunt nesimţiţi, dar asta e pentru că voi, experţii lui peşte prăjit în politichie, le daţi voie şi vă limitaţi doar la a apărea pe la teveu povestind din Ion Creangă.

Liber la mitralieră.

20 de comentarii:

  1. Intru si eu in clubul celor neinteresati de politica. De dragul acestor multi experti, in ultimele luni cam evit sa ma uit la televizor. Amuzanta si trista in acelasi timp, atitudinea razboinicilor de care spui :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Alexandra,
    Da, oamenii au pareri, pareri ce trebuiesc spuse! Problema e ca atunci cand zice unul "ce-ai zis ma", se replica "nimic boierule, ziceam si eu ca uite ce nasoala e vremea" :))

    RăspundețiȘtergere
  3. adevarul e ca despre prabusirea unui avion sau despre cresterea TVA nu pot veni sa vorbeasca decat cei care au cunostinte in domeniu,politica in schimb e ceva la care se pricep toti si nimeni,cat despre faptul ca sunt nesimtiti,ca ne fura ca nus'ce...lumea vorbeste sa nu taca...ca asa au auzit si ei de la altii..ca n-are ce face

    RăspundețiȘtergere
  4. Mihai Likar,
    Lasa ca experti se gasesc si pentru celelalte subiecte, doar ca acolo nu trebuie sa iasa nimeni pe strada :D

    RăspundețiȘtergere
  5. sunt claudiu.ai dreptate .nu mi-au placut niciodata politicienii,dar nici cei ce latra aiurea fara sa ia atitudine.

    RăspundețiȘtergere
  6. Când nimeni nu mai are încredere în nimeni... nu ai cum să iei atitudine. Pe asta se și bazează "măreții" conducători. Altfel oamenii s-ar aduna, s-ar grupa... și ar realiza ceva împreună.
    "Scepticii nu au construit niciodată, nimic"

    RăspundețiȘtergere
  7. Dap, noi facem dansul pinguinului, mancam mici si bem bere la proteste, in timp ce strainii rup cordoanele politiei si ataca guvernul.

    Ne meritam soarta! :D

    RăspundețiȘtergere
  8. Nu cred ca toata lumea se pricepe la politica.De fapt,cred ca prea putini inteleg ideea de "politica".Problema e ca avem atat de multi asa-zisi cunoscatori care isi dau cu parerea,dar prea putini oameni capabili sa ia masuri.Am mai spus-o de multe ori,cred ca tara asta,in mari proportii, isi merita soarta.Iti dau dreptate,e vina noastra ca le-am permis prea mult.

    RăspundețiȘtergere
  9. Corect.Romanul e expert in toate.Asta mi-aduce aminte de un banc,concluzia era "cu romanii poti vorbi doar despre rahat si politica".

    RăspundețiȘtergere
  10. Anonim Claudiu,
    Pai... multam de datul dreptatii.

    RăspundețiȘtergere
  11. S,
    Un plan tot au ei... Ideea e ca mie nu-mi pasa de ei ori de politica, ma seaca doar atitudinea "politicoasa" a unora...

    RăspundețiȘtergere
  12. Tony,
    Strainii poate au muschi si la maini, nu numai la limba :))

    RăspundețiȘtergere
  13. Andreihappyday,
    Soarta este, da, pe deplin meritata. Si eu cred asta.

    RăspundețiȘtergere
  14. Fetita Junglei,
    Mai era o faza tot cu rahatul si cu o coada de bici... abstract ar putea avea legatura :-??

    RăspundețiȘtergere
  15. Ador oamenii neinteresati de politica ce discuta despre cei care sunt interesati de politica. :))

    E un paradox straniu de ciudat! :))

    RăspundețiȘtergere
  16. Simion Cristian,
    Nu musai interesati de politica, ci care se fac ca sunt interesati... am intalnit si cazuri de genul asta. Din ce in ce mai multi, in ultima vreme...

    RăspundețiȘtergere
  17. eu de mult m-am lasat de politica!! pentru ca de cate ori imi ziceam parerea... mereu imi sarea careva in cap :)))
    eu televizorul nu l-am mai atins de anul trecut in octombrie(cred..... ca nici nu mai tin minte =)) ) oricum... nu ai cu cine face politica

    RăspundețiȘtergere
  18. E bine punctat articolul asta:), eu nu stiam nimic de polititca (nu ca acum as sti:D), dar de cand vad faza cu angajarea, cu facultatea, cu muuuullteeee altele ma enervez si ma "racoresc" uneori injurandu-i pe AIA MARI...in niciun caz alesi de mine. Eu nu aleg pt. ca nu am ce si nici nu stiu politica si nici nu as vrea sa stiu, de fapt!

    RăspundețiȘtergere
  19. Monica,
    Eu la tine nu am vazut articole si pareri politicoase, asa ca tu esti ok, cu restul am eu ce am :P

    RăspundețiȘtergere

Give ya best shot!