sâmbătă, 3 iulie 2010

Once upon a time

Mereu mi-am dorit să mă fi născut în altă epocă şi m-au fascinat absolut de când mă ştiu, fotografiile realizate cu un secol în urmă. Le-am studiat, le-am admirat, mi-am dorit să le fi putut vedea pe viu.
O lume în care eleganţa şi bunul gust erau la ele acasă... atunci mi-aş fi dorit să trăiesc.
Aşa că, dacă voi găsi vreodată ceaunelul cu monezi de aur al vreunui leprechaun, ştiu ce-i cer...

Fotografiile de mai sus sunt făcute cu un secol în urmă, în Galaţi.

38 de comentarii:

  1. Foarte frumoase fotografiile :) Admirandu-le si ascultand melodia, pentru putin timp m-am teleportat ij acea vreme. Si eu am avut de multe orisenzatia ca mi-ar fi placut mult mai mult sa traiesc prin anii '20 :D

    P.S: Daca cumva gasesti ceaunul cu monezi de aur,te rog pune un gand bun si pentru mine :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Alexandra,
    Le am de ceva vreme pe comp... şi mereu m-au fascinat. Am o colecţie mult mai mare decât ce am postat aici...
    Da, cam în perioada aia m-aş teleporta şi eu.
    Da, păi, am să îmi fac o listă cu cine mai doreşte, cine mai pofteşte :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Când privesc astfel de imagini, simt o nostalgie care mă doare.

    RăspundețiȘtergere
  4. Diana Alzner,
    Cât de bine ai zis-o... :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Hm, mereu am crezut ca perioada de sfarsit a secolului 19 ma caracteriza cel mai bine, dar acum, privind fotogafiile(care sunt uimitoare) realizez ca locul meu e de fapt in prezent, si ca stilul acela e un pic prea pretentios, prea clasic, prea conservator(chiar si) pentru mine. Imi place modernul, n-am ce face.

    RăspundețiȘtergere
  6. Summer,
    Dacă te simţi bine în vremurile astea, implicit în pielea ta, superb :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Black Angel,
    Unde te duci măi? :D

    RăspundețiȘtergere
  8. genială epocă.
    ce-aş mai vrea să defilez în rochii d'alea, cu pene la pălărie. într-un decor exact la fel.

    RăspundețiȘtergere
  9. Prima data am intalnit poze din astea intr-un colaj de poze in PowerPoint, creat pentru a ilustra melodia lui Gica Petrescu: "Bucuresti, Bucuresti".

    Si pot zice ca m-au fascinat cu adevarat :) !

    RăspundețiȘtergere
  10. sant rupt de oboseala drumului.
    altfel, as fi cautat o imagine care m-a rascolit pe mine: o fotografie a "nodului gordian" al comertului galatean ("Tecuci" colt cu "balcescu").
    Am in memoria vizuala, in fisierele care nu sunt corupte, aceasta intersectie. Mama mea a lucrat acolo, la magazinul "Materna".

    Si acum imi amintesc vizitele la magazinul "Universal", din strada Balcescu. Aud si acum cum scartaie podeaua si scarile din lemn. Cladirea nu mai exista, totusi, mai sunt amintiri, mai sunt "planurile paradisului pierdut".

    Cui sa-i povestesc despre cladirile care au murit in zona portului? Sau povestile din "bad land"?

    RăspundețiȘtergere
  11. Bianca Dobrescu,
    si cu mine, doua :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Tony,
    Eu am imaginile astea, plus alte 100 si ceva pe comp, de ani buni... ma fascineaza de cand ma stiu imaginile din alta epoca.

    RăspundețiȘtergere
  13. VirtualKid,
    Din pacate, eu nu am locuit in Galati toata viata mea, asa ca nu am de unde sti, dar dupa cum povestesti, tare as fi vrut sa fi experimentat amintirile tale :)

    RăspundețiȘtergere
  14. Si eu gasisem cateva cu vechiul Calarasi si cu Centrul Bucurestiului, dar nu stiu pe unde mai sunt :(

    RăspundețiȘtergere
  15. skykery,
    Eşti din Călăraşi, sau e o coincidenţă? :D

    RăspundețiȘtergere
  16. n-aș fi crezut că sunt facute în Galați. E frumos..

    RăspundețiȘtergere
  17. arată prea... frumos. prea curat și liniștit. Au un aer elegant...

    RăspundețiȘtergere
  18. ada,
    ai fost vreodată în Galaţi, ca să ştii că nu e aşa? :)
    cu toate că am tot dat eu de rău Galaţiul, până acum, să ştii că e unul din cele mai frumoase oraşe din ţară, şi crede-mă, că am văzut multe oraşe din ţara asta :)
    Păcat că e locuit, da, dar asta e situaţia multor alte oraşe din România, iar eleganţa din fotografiile de mai sus nu o mai întâlneşti nici măcar la Paris, pentru că ţine strict de epocă, nu de loc :)

    RăspundețiȘtergere
  19. nu, n-am fost la Galați. Ș din nou nu, nu mă refeream că, vezi doamne, era Galați și că nu era altceva. Nu-mi vine să cred că era la noi.
    Dar, cum zici și tu, ține de epocă. Mi-ar fi plăcut să trăiesc în acea epocă...

    RăspundețiȘtergere
  20. ada,
    faza e că lumea e degradată muuuult, faţă de epoca aia... nu ştiu, poate avea şi părţile ei rele, dar, cred că avea mult mai multe bune... mai puţină agitaţie, mai mult bun simţ...
    şi eu mi-aş fi dorit să trăiesc pe atunci, ba chiar am văzut un film, când eram copil cu întoarcerea într-o epocă de genul, deşi puţin cam siropos, m-a atins la o coardă sensibilă :)

    RăspundețiȘtergere
  21. Si eu mi-am dorit sa ma nasc in alta vreme.De mica mi-ar fi placut sa ma nasc pe vremea Morometilor,dar n-am fost intrebata.

    RăspundețiȘtergere
  22. Fetita Junglei,
    Chiar mai, eu ma gandeam sa ii dam in judecata :))

    RăspundețiȘtergere
  23. cum unde?? in 1920! acolo e de mine! acolo femeile nu urau barbatii !! ;)

    RăspundețiȘtergere
  24. Black Angel,
    Cred ca mai amre sansa ai in zilele noastre sa nu te urasca femeile, decat atunci. O ura reprimata e mult mai rea, sa stii :))

    RăspundețiȘtergere
  25. ..... ignoranta si indiferenta femeilor fata de barbati in ziua de azi.... cred ca e mai rea decat ura de atunci ;)

    RăspundețiȘtergere
  26. Black Angel,
    Nu cred ca e vorba de ignoranta, la modul general. Acum, nu stiu. oi fi avut tu ghinionul sa dai peste cine nu trebuie...
    Lichele au fost si vor fi, sau cine stie, incompatibilitate, cine stie :)

    RăspundețiȘtergere
  27. .. nu am dat de nici-una, nu vorbesc despre mine(personal incep sa imi iau gandul) vorbesc despre ce vad imprejur si in general!!
    cum zici tu, nu o fi ignoranta dar e indiferenta....si tot aia e :D

    RăspundețiȘtergere
  28. Black Angel,
    Te mai pot eu contrazice?
    Posibil sa ai dreptate, imnsa tot sunt de parere ca exista si exceptii... :)

    RăspundețiȘtergere
  29. :D sigur ca sunt exceptii... dar UNDE SUNT?? CUI sunt REZERVATE acele exceptii??
    stii cum se zice..... "daca e fa fie.....este, daca e sa creasca....creste; daca e sa vina.... nu tre sa te duci tu dupa ea.... vine singura " =))

    RăspundețiȘtergere
  30. Ha ha, asta-i buna :)) Eu mai functionez dupa un principiu "ce-i al tau, e pus deoparte" :)

    RăspundețiȘtergere
  31. atunci am rezolvat !! stau in casa si ma uit la teveu, ca ce-i al meu e pus deoparte!

    da, principiu de principiu! pai daca ce-i al tau... este departe, si tu nu iesi din casa ce rost are? e inutil sa astepti... nimic nu cade de sus.

    RăspundețiȘtergere
  32. E, cum nu??? :)) Sa zicem ca se proabuseste un avion deasupra casei tale, da? :)) plin de femei, da? :)))

    RăspundețiȘtergere
  33. pai de se prabuseste....nu explodeaza?? aaa da stii ca e buna ideea !!! sa imi cada un avion pe casa, asa ma duc si eu si femeile in paradis! ... ba, femeile pot sa amana pe pamant... nu imi face diferenta!oricum nu se uita niciuna la mine...:))

    RăspundețiȘtergere

Give ya best shot!