luni, 5 iulie 2010

Lolita (1997) ... sau cum să rămâi cu sechele

Iată că revin cu o nouă recomandare cinefilă.
Cea de azi se numeşte Lolita, datează de prin 1997 şi-l are pe Jeremy Irons în rolul principal.
Deşi ideea nu e chiar nouă, prima variantă a filmului aparţinând lui Stanley Kubrick (varianta din 1962) mă înclin în faţa acestei variante ceva mai recente.

Ei, şi dacă e să ne întoarcem la calendele greceşti, acţiunea este de fapt inspirată după romanul lui Nabukov, cu acelaşi nume. Asta, dacă tot suntem la capitolul "îi dăm de gol".

Dar, mă întorc la varianta din 1997, variantă foarte-foarte bună, din punctul meu de vedere.
 Recunosc că mâna pe inimă că acţiunea nu e tocmai pentru toată lumea şi nici pentru orice moment al zilei, sau pentru orice stare de spirit...
Filmul poate provoca dezgust, sentimente de compătimire, sau... de ce nu, poate reînvia Lolita fiecăruia, pentru că, deşi poveştile diferă de la om la om, ele se reîntâlnesc mereu pe un front comun, făcut posibil de acel cineva care nu te lasă nici să mori dar nici să trăieşti, indiferent, ce formă ar îmbrăca...

Trailer-ul minte... nu e 1999.

24 de comentarii:

  1. M-ai facut foarte curioasa :) Neaparat o sa-l caut, chiar mi-e dor sa vad un film care sa-mi lase niste impresii mai puternice. :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Alexandra,
    Unii consideră filmul ăsta sick şi twsted, eu îl consider profund :D
    Acum cine ştie cine-o avea dreptate :D

    RăspundețiȘtergere
  3. pe mine ma intereseaza daca e ceva bun de invatat din acest film! :D

    RăspundețiȘtergere
  4. Black Angel,
    Din toate poţi învăţa câte ceva, chiar şi cum nu ar trebui să faci :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Așa aș vrea un film bun!! Am niște zile mai grele, să treacă , apoi il caut!
    Muțumesc mult!

    RăspundețiȘtergere
  6. INCERTITUDINI,
    Cu mare plăcere! :D Lolita e cu adevărat un film bun :D

    RăspundețiȘtergere
  7. :D apropo de filme care lasa "impresii" ...
    am doua ,
    1: Shadow Boxer (Cuba Gooding Jr)
    2: Never die alone (DMX)
    dar nu le recomand !! nu lasa impresii pozitive! :D

    RăspundețiȘtergere
  8. Black Angel,
    Nu mă prea dau în vânt după filme cu rapperi, ca cel cu DMX, dar, merită totuşi încercat. Nu zic hop până nu sar părleazul :D

    RăspundețiȘtergere
  9. Un film foarte profund mai este și Iubire fără sfârșit, care se mai difuzează pe HBO. Asta e, există regizori care stiu să te facă să nu te desparți de ecran! :D

    RăspundețiȘtergere
  10. Tony,
    Nu-l ştiu... dar, dacă zici tu, o să îl caut.

    RăspundețiȘtergere
  11. @Iulia Mihai te asigut ca DMX e si un bun actor, A facut filme cu Jet Li, Steven Seagal, si altii......am vazut majoritatea filmelor, si mi se par bune...

    RăspundețiȘtergere
  12. N-am inteles, pâna la urma il recomanzi sau nu? Culmea e ca-l am, dar nu m-am uitat inca (am impresia totusi ca e varianta mai veche)

    RăspundețiȘtergere
  13. Dragos,
    Odata ce il integrez intr-o postare, e clar ca il recomand.
    Daca am expus si cateva aspecte nu tocmai normale, e pentru a preveni, judecand dupa valorile omenirii.
    Oricare varianta ai avea, il recomand, da :)

    RăspundețiȘtergere
  14. @ Iulia, pai il puteai expune intr-o postare la categoria "asa nu!" :-)

    RăspundețiȘtergere
  15. Dragos,
    Foare adevarat. As putea, dar la capitolul filme sunt atat de multe la "asa nu" ca nu m-as hotari.

    RăspundețiȘtergere
  16. Black Angel,
    Da, sa zicem ca eu am ceva alte gusturi la filme... dar. de curiozitate am sa vad despre ce e vorba. Multumesc :*

    RăspundețiȘtergere
  17. atunci... iti zic ca is majoritatea filme de actiune... politiste
    Never die alone e singurul film in care este un personaj destul de "asa nu" si moare :)) in celelalte e un personaj aproape pozitiv :*

    RăspundețiȘtergere
  18. Black Angel,
    Vedem, disecam, transam, comentam si ne zicem parerea :D

    RăspundețiȘtergere
  19. ... îmi place mult cum joacă tipul, bun film... dar sick

    RăspundețiȘtergere
  20. S,
    Eu am ajuns pana la stadiul in care am vazut totul ca pe ceva normal... Ce e normalitatea, daca nu ceva impus de oameni...
    Inclin sa cred ca filmul se refera la acea obsesie a fiecaruia... nu musai la incest....

    RăspundețiȘtergere
  21. Daaaa, filmul e foarte bine făcut și surprinde foarte bine nuanțele din care sunt creionate personajele în carte. Jeremy Irons face un rol fabulos. Mi-a plăcut și cartea, și filmul și am văzut și piesa de teatru cu Ștefan Iordache, dar deși a fost unul din cei mai tari actori ai noștri, nu i s-a potrivit rolul lui Humboldt, era prea sigur pe el :)

    RăspundețiȘtergere
  22. LiaLia,
    Nu am văzut varianta românească, dar, ştiidu-l pe Ştefan Iordache, înclin să-ţi dau dreptate.

    RăspundețiȘtergere
  23. E un film pe placul meu. Calitate, joc actoricesc, profunzime. Cred ca, in secret, mi-am dorit sa fiu si eu o Lolita, cand eram mai maica si mai naiva...

    RăspundețiȘtergere
  24. Lexa,
    Important e sa fii pentru cine trebuie :)

    RăspundețiȘtergere

Give ya best shot!