miercuri, 27 iulie 2011

Comentarii după chipul şi asemănarea individului

De curând am observat un fenomen mai mult decât interesant. Se pare că mi se importă postările în draci pe platforme de socializare de tip blogging. S-ar zice din prima propoziţie că sunt supărată din cauza asta. Greşit. Nici gând. În primul rând pentru că treburile astea sunt generatoare de trafic, iar în al doilea rând pentru că ajung să te citească oameni de tot felul. Calitativi... mai puţin calitativi. Până la urmă, nu ai cum să le ceri tuturor să dispună de un stoc normal de neuroni. 

Cu toate astea, părerile mele despre astfel de importuri s-au tot schimbat de-a lungul timpului.
Prima dată când mi s-a întâmplat asta, ţin minte că un mare site românesc (ca trafic, dar cam atât), tot îmi importa articole (cu sursă cu tot). În prima instanţă am zis: stai, că-i de bine. După ce am dat click şi am văzut cam ce categorie de oameni comentează pe-acolo, mi-a crescut brusc tensiunea, am dat mail şi am interzis cotidianului online respectiv să mai importe. 

Peste ceva săptămâni, am constatat că o altă platformă de social blogging făcea acelaşi lucru. Cu diferenţa că aici doar 1% din comentatori păreau să nu se înţeleagă prea bine cu neuronul propriu. Brusc am realizat că nu mă interesează cine şi ce comentează. Până la urmă, fiecare e liber să se exprime aşa cum ştie, poate, şi cum a fost educat. Nu ai cum să le ceri tuturor să fie educaţi. Chiar nu ai. Apoi, fiecare e responsabil de porumbelul propriu. Şi da, acum sunt total de acord cu importurile. Tocmai pentru că am înţeles un lucru: Grădina Domnului e atât de mare tocmai pentru că nu are garduri. Intră şi iese cine vrea. 

Dacă la început puneam preţ comentarii, puneam preţ pe inteligenţa lor, acum dau drumul la poartă ca să intre vitele. Atât pe platformele sociale cât şi pe blog. Comentaţi, fraţilor. Exact cât vă duce capu'. 
Măcar dacă mă înjuri, înjură-mă inteligent, iar dacă mă contrazici, adu-mi argumente. Dar din alea care să mă facă să pic în fund. Dacă îmi zici simplu: fuck ya, n-o să mă faci să plâng. Doar o să te cred mai prost decât o valiză-n gară. În altă dezordine de idei, dacă alegi să îmi explici de ce crezi tu că ar trebui să fuck me, ei, atunci, bravo nene, iată un om cu păreri complexe! 

A da, singurele comentarii ce NU vor fi acceptate sunt cele cu reclame spre blogurile altora. Nu, mersi. Cunosc tertipurile... Schimb de link nu fac, dacă îmi zici să te adaug în listă, n-o s-o fac pentru că zici tu, aşa că, pass.

8 comentarii:

  1. Oamenii de pe la noi nu prea ştiu ce-s alea argumente, aşa că ai toate şansele să te trezeşti contrazis aşa... de dragul conversaţiei, sau să ai parte de înjurături... pentru că-s mai "cule" decât nişte vorbe bine gândite.
    Oricum, înjurături inteligente... eu n-am auzit.

    RăspundețiȘtergere
  2. Poate ca am fost nitel norocoasa pana acum. Nu m-a injurat nimeni, n-au navalit necivilizatii pe blogul meu. Ei, am avut opinii gen "tanti vorbesti prostii"a caror singur argument era o virgula pusa gresit........si am avut zeci de pareri "against me" mai boldate sau mai cizelate.......Le-am lasat pe toate , o singura daca am pus XXX in loc de un numar de telefon
    E adevarat ca subiectele tale Iulia (unele) atrag tot felul de curiosi care cred ca Respect e nume de gadget inregistrat la Osim :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Hapi,
    Adevarul e ca din 2008, de cand tot bloguiesc, am avut parte de tot felul de specimene.
    Avantaj tu, ca poti edita comentarii in Wordpress. In Blogger, nu se poate! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. A, nu am stiut asta..... Atunci ma bucur c-am ales WP :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Hapi,
    Pai da, eu cam regret ca am ales Blogspot, dar, acum sa trec brusc pe WP ar insemna sa pierd tot ce am cladit aici timp de 3 ani si.

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu stiu ce sa zic. Nu ma pricep la asta dar cred ca ti-ai putea redirectiona toti vizitatorii acolo, nu?

    RăspundețiȘtergere
  7. Hapi,
    Da, dar ar dura pana ar migra toti, plus ca s-ar pierde multe chestii, incepand cu page rank-ul.

    RăspundețiȘtergere

Give ya best shot!