miercuri, 4 august 2010

De ce netbook? Citeşte ca să vezi de ce...

Deşi, la începutul începuturilor mă declaram total împotriva laptopurilor şi a tot ce înseamnă componentă mică şi greu de schimbat (în cazul în care se strică), iată că părerea a reuşit să mi se schimbe în timp.
Motivul e simplu: timp de câteva luni bune, am avut ocazia să bibilesc, foiesc, chinui, un netbook.
Chiar dacă primele contacte cu acest netbook nu au fost tocmai dintre cele mai prietenoase, scorpia fiind, fireşte, eu... cu timpul, ne-am acomodat unul cu celălalt, ba chiar am reuşit să ne împrietenim, iar, când a venit clipa despărţirii, ne-a fost rău şi am vărsat lacrimi amare. Amândoi. Despărţirea s-a produs din motive independente de mine...

În concluzie, articolul de astăzi îl scriu  în cunoştinţă de cauză.
 Cum spuneam mai sus, cu mult timp în urmă nu găseam utilitatea unui netbook. Nu atât timp cât în ,,gospodărie" exista un desktop bunuţ cu care se putea face treaba. Însă, cu timpul am reuşit să descopăr ce se ascunde în spatele nebuniei de a avea un netbook cât se poate de portabil şi de util!

Da, într-adevăr, în zilele noastre, netul e cam pe toate drumurile şi pe toate terminalele mobile. Cu toate astea, altfel navighezi pe un telefon, altfel pe un mini laptop. O zic din experienţă, pentru că am avut de-a face cu toate formele de internet posibile...

Să zicem că, prin absurd, eşti pasionat e fotografie, aşa ca mine... şi mai deţii şi un blog, tot aşa ca mine, dar, nu ai timp de stat în faţa calculatorului ,,cu fir", pentru că, paradoxal, mai şi munceşti, aşa ca mine.

Ce faci? 
Cum rezolvi?
Cum îmbini utilul cu plăcutul?

Simplu: îţi achiziţionezi fain-frumos, un laptop, şi-ai rezolvat!

Pentru că, pe un laptop, dacă e cazul unuia dintr-o generaţie ceva mai nouă, poţi instala foarte frumos un Photoshop CS3, beneficiezi de wireless (în cazul în care nu ai stick de net mobil), plus că, în cazuri de plictiseala maximă, poţi viziona un film, fără să fii deranjat de nimeni şi de nimic.

Unde mai pui că, în zilele noastre, ,,ăstea mici" dispun de acumulatori mai mult decât competenţi, ce pot atinge şi 7-8 ore activitate neîntreruptă.
Cum am zis, eu chiar ştiu ce zic. Am fost sceptică, am testat, şi m-am liniştit. Acum sunt chiar fan. Şi nu, nu e exagerat termenul.

Pentru o credibilitate sporită, voi lua spre puricare următorul laptop:  

HP - 210-1040eq 
(ce poate fi studiat şi - sau cumpărat de pe sit-ul celor de la www.evomag.ro)





O voi lua, astfel, de la calendele greceşti:

Procesor
 Intel®, Atom ™, aceasta fiind o marca a personal computer-elor pitice, exact ca acesta. Tot din proprie experienţă vă zic că nu are de ce să vă sperie denunirea drăgălaşă şi atomică, procesorul făcând faţă excepţional provocarilor, viteza fiind şi ea una acceptabilă, şi anume de 1660 MHz.

Memoria RAM
Suficientă pentru a nu face boom în mijlocul unei operaţiuni importante, cam de 1024 MB, cu posibilitatea de a se face upgrade până la un  2048 MB.

 Hard Disk Drive/Unitaţi Optice 
 Un SATA de 250 GB cred că e mai mult decât suficient pentru un calculator alternativ...  zic eu...  Un aspect uşor neplăcut îl reprezintă lipsa unităţii optice... însă, cu puţină renunţare la conservatorism, se poate trece peste. Oricum, din câte prevăd eu, unităţile optice vor avea, în scurt timp, cam aceaşi soartă pe care au avut-o şi unităţile floopy. 
În concluzie, nu trebuie să ne bosumflăm, ci să privim totul ca pe un upgrade la viitor.

Video 
Şi din punctul ăsta de vedere, se poate zice că nu am nimic de reproşat, pentru că, monitorul de 10,1 inch, cu rezoluţie de 1024x600, zic că este perfect pentru activităţile de zi cu zi ale unui om mereu pe fugă, mereu ocupat, mereu dornic de a fi online.
Despre placa video, nu spun decât următoarele: Intel Graphics Media Accelerator 315. Voi hotărâţi dacă e, sau nu, la nivelul aşteptărilor voastre. Pentru mine, om ce bloguieşte, photoşopează şi se uită la filme, s-a dovedit a fi mai mult decât perfectă.  
Aaaa, să nu uit! Are şi cameră web! 
Sunet
Difuzoarele, deşi nu sunt tocmai compatibile cu petrecerile dnb, există... cu toate că aş prefera să ataşez nişte căşti audio bunuţe, sau eu ştiu, un sistem... ceva, pentru o fineţe şi o claritate a sunetului, din aia de care-mi place mie... Odată ataşate căştile, placa de sunet reuşeşte să facă treabă destul de bună: 3D Sound Blaster Pro compatible sound 16 bit - ei, cum sună? 
 Conectivitate
Trei porturi USB zic eu că sunt mai mult decât suficiente... unul pentru stick-ul mobil, altul pentru mouse, altul să fie acolo!
Ca orice mini computer care se respectă, are Mufă RJ-45, conector VGA Monitor Extern, mufă căşti sau boxe. Ce e musai (adică, un fel de must, dar foarte românesc) e cititorul de carduri. Şi pentru că e musai, el există!

Acumulator
Li-Ion, 3 cell. Nu ştiu despre exemplarul în cauză, dar acumulatorul netbook-ului meu, făcea faţă multor ore de stres - din partea mea.

Dimensiune
Iată că am ajuns la subiect mult disputat şi în viaţa de zi cu zi. Dacă în mod normal, the bigger, the better, iată că în cazul ăsta, ne place less is more.  
268 x 178 x 22.9/28... cam astea sunt coordonatele...  
Pentru că şi kilogramele contează, spun că HP-ul nostru cel mic, ar intra lejerel la categoria muscă, pentru că se mândreşte cu o greutate de numai 1.2 kg.
Treaba care pe mine mă încântă maxim e că netbook-ul e ROŞU. Da, da, da... oi fi superficială, oi fi femeie, dar asta e... îmi place carcasa, mai ales pentru că e roşie. Hai, liber la mitralieră!

DE UNDE CUMPARĂM?

De la EvoMag, pentru că:
  1. Primim cadouri: husă Compaq pe măsura lui plus mouse optic.
  2. Pentru că e roşu.
  3. Pentru că e la reducere: de la 1.466,75 Lei la 1.399,00 Lei
  4. Pentru că putem face rate online.

23 de comentarii:

  1. cat de tare:)
    bai, daca mi-as gasi job mi-as lua si eu unul, ca al meu are 5 ani saracul:(

    Sa-l staoanaesti sanatoasa si sa te bucuri de el:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Monica,
    Din păcate, jucărica prezentată nu e a mea :D Eu am avut ceva asemănător - de aici şi cunoştinţele bibilite :D
    Lasă că te faci tu mare şi-ţi iei!

    RăspundețiȘtergere
  3. Frumos articolul :)
    Uneori nu găsești atâtea detalii nici la cel care-l vinde :P

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu am trecut la laptop de aproape 5 ani - şi sunt foarte mulţumită! Chiar şi acasă ocupă loc mai puţin - şi nu trebuie să stea mereu în acelaşi loc!
    Iar acum chiar îmi doresc unul mai mic, iar roşul e culoarea mea preferată :) Sper c-o să reuşesc să am unul până la urmă :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Sper sa fie pe placul tau si sa va intelegeti foarte bine :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Vero,
    Initial am avut si eu un laptop, acum multi ani, generatia 99. Nu m-a prea multumit, tocmai de asta am ales sa fiu impotriva lor.
    Dupa un timp, am facut rost de netbook-ul mentionat, iar parerea mi-a fost schimbata.
    Fara legatura, Griska ce zice? :D Nu vrea unul nou, unul rosu, sau eu stiu... unul cu pisici? :D

    RăspundețiȘtergere
  7. My dear, mi-a placut foarte mult cum ai scris articolul, foarte foarte OK!

    RăspundețiȘtergere
  8. Alexandra,
    Multumesc, dar cum am mai zis, nu e al meu, eu am avut unul asemanator, in concluzie, ma pricep sa-l puric si pe asta! :D

    RăspundețiȘtergere
  9. Foarte bun raportul calitate pret. Eu prefer culoarea alb la laptop. :(

    RăspundețiȘtergere
  10. Summer,
    Si alb e destul de fain, dfesi se murdareste foarte repede :D

    RăspundețiȘtergere
  11. Foarte tare.. eu una chiar mi'as dori un laptop..sper sa cada unul din cer si pentru mine :))

    RăspundețiȘtergere
  12. Coco,
    Sa ploua cu laptopuri pentru toata lumea :D

    RăspundețiȘtergere
  13. haoliu, fata, m-ai chierdut pe traseu! Bine ca stiu pe cine sa intreb in cazul in care voi avea vreodata nevoie de sfaturi in domeniu. :P

    RăspundețiȘtergere
  14. Iulia,
    Lui Grişka îi place orice laptop, cu condiţia să fie folosit, să existe şi un biped alături de el :)
    Şi nu se urcă pe tastatură decât în prezenţa noastră, altminteri nu e nici un pericol, nu-l tentează! :D

    RăspundețiȘtergere
  15. e adevarat ca e mai comod,si practic in unele cazuri.... dar je prefera potentza ;)Deci ... baza e in desktop....
    si de ar fi sa imi iau(sigur imi iau.... ca sa imi termin colectia:D ) in nici un caz nu vreau NETBOOK si Notebook(e putina diferenta:D )

    RăspundețiȘtergere
  16. He he , eu deja mi-am cumparat unul rosu , si frumos si bun !

    RăspundețiȘtergere
  17. Alexiuss,
    Te astept cu intrebari cand ai :D

    RăspundețiȘtergere
  18. Vero,
    Griska stie el ce stie... trage la caldurica :D

    RăspundețiȘtergere
  19. Black Angel,
    Logic ca baza e tot undesktop, asta fiind ceva alternativ... in plus, cum s-ar spune.
    Cat despre netbook versus notebook, daca ai citi cu atentie, ai observa ca nu face nimeni confuzie intre ele, cel putin nu in articolul asta, nu pe blogul asta.

    RăspundețiȘtergere
  20. reactoru,
    Sa-l stapanesti sanatos :D

    RăspundețiȘtergere
  21. Alex Mazilu,
    Am dat mail la adresa mentionata de tine. Nu ti-am publicat comentariul pentru ca, ma gandesc ca nu vrei sa-ti fie adresa tocmai publica... daca ma insel, anunta-ma.

    RăspundețiȘtergere

Give ya best shot!