luni, 21 iunie 2010

Necrofagii internauţi

Dacă aveţi senzaţia că fiinţe necroface există doar în jungle, păduri, stepe şi alte habitate pline de vegetaţie, vă înşelaţi amarnic.
Lumea evoluează, şi, odată cu ea, se dezvoltă noi specii, dornice de a exista, de a fi şi ele printre cei vii. Toţi trebuie să mâncăm, doar...
Astfel, cam de când cu internetul, site-urile, blogurile, clar s-a dezvoltat şi în rândul celor ce devorează megabiţi pe secundă, o nouă modă: aceea de ingurgita resturile celorlalte animale mai mari.

Ca să fiu mai clară, vă dau următorul exemplu: să zicem că se întămplă o întâmplare, ceva tragic, sau, mă rog, ceva amuzant... hai să ne amintim de cearta lui Boureanu cu Firea (nu că m-ar interesa subiectul, ba chiar deloc, dar e concludent).
Ei, apare video nărăvaş pe la antene, apare şi pe internet, că deh, e normal, e modern, altfel n-are cum.
Ce se întâmplă mai departe? Toată blogărimea lipsită de inspiraţie preia video respectiv, eventual şi cu un copy-paste al articolului, de toată frumuseţea (anul ăsta se poartă scrisul...).
Ca să fie absolut clar, nu am nimic împotriva dorinţei lui blogăr X sau blogăr Z de a-şi da cu părerea în legătură cu evenimentul, dar, e o diferenţă de la cer la pământ între a copy-paste-ui un material deja apărut pe la n televiziuni, plus ziare online (mai bune sau mai puţin bune) fără pic de neruşinare, şi de a comenta tu ştirea, cu propriul creieraş din dotare.
Articolele de opinie (proprie) pot deveni, de cele mai multe ori, mult mai interesante.

Poţi face analogii, diferenţe, poţi tăia, poţi spânzura, dar nu copy-paste-ui, pentru că asta te face pe tine, ca blogăr, egal cu zero anulat, barat, crucificat.
Cunoştinţele în copierea unui cod embed nu îţi dau diplomă recunoscută de blogăr, ci te bagă într-un butoi plin cu banalitate.
Pentru că, problema se pune în felul următor: ce anume te separă pe tine de ceilalţi? De ce, eu, ca şi cititor (sau privitor de videoclipuri preluate de pe la alţii) ar trebui să stau călare pe blogul tău şi nu pe al altcuiva? Informaţia de la tine, oricum se va găsi pe nu-ştiu-câte alte bloguri...

Ei, dar dacă informaţia aia, ştii să o coafezi frumos, să o împrospătezi cu ceva note personale, ceva sare, ceva piper, niscaiva umor sau ironie (sau orice ar putea da savoare) atunci bravos naţiune!
Important e, ca pe lângă ce duduie pe internet despre Firea şi Boureanu (cu ei am plecat la drum, cu ei merg mai departe), tu să aduci ceva în plus informaţiei.

Prezentarea informaţiei în stare brută de către un blogăr care postează în pauzele de la servici sau din confortul casei sale, a fotoliului său, sau a vârfului partului, nu va face decât să ridice sprânceana dreaptă a celor ca mine, născuţi să fie cârcotaşi, dar şi sceptici.

Ei, însă, dacă visul tău în viaţă e să deţii un blog informativ 100%, fără implicare personală, fără bara-bara, atunci, fă mătăluţă bine şi achiziţionează-ţi un SLR, o cameră de filmat a cătării şi fugi să vezi de unde poţi culege informaţii pe care să-ţi poţi pune amprenta. E greu, dar asta e!
 Ca să capeţi respectul, trebuie să munceşti, nu e suficient să stai tolănit în faţa computerului şi să vânezi picanteriile postate pe site-urile oficiale.

Sau, fă un feauture, mai bine, pentru că un astfel de articol, scris de o mână dibace, poate deveni, de cele mai multe ori, muuult mai spumos şi mai citibil, decât orice ştire de doi bani preluată de la alţii.

Iar, dacă nu ai mâini dibace în ale scrisului, există locuri suficiente neocupate prin construcţii, amenajări interioare, şi altele care îmi scapă acum.
Adevărat că şi acolo ai nevoie de mâini dibace, doar că de altfel de mâini dibace.

Ei, ajungeţi la vorba mea, că între un astfel de ,,blogăr" şi un animal necrofag (care se hrăneşte cu resturile altor creaturi mâncăcioase dar mai mari) nu e diferenţă decât dacă punem problema mediulului în care se desfăşoară?

28 de comentarii:

  1. INCERTITUDINI,
    Oricum, genul ăsta de oameni se descalifică singurei...

    RăspundețiȘtergere
  2. Si se mai mira lumea de ce nu am vorbit despre moartea lui Michael Jackson sau alte asemenea. Cum frate, daca 99% din Internet era full cu informatii despre moartea lui, acu' un an? Eu nu as fi venit cu nimic nou. In plus, nu sunt o fana inraita. Asta ca sa dau un exemplu cu oameni care ma pistoneaza sa scriu "zilnic" cate ceva, macar o fraza, acolo...

    Daca mizezi pe cantitate, ca blogger, faci rabat de la calitate. Si atunci, ce e mai rau/ bine, sa fii un blogger medicoru spre banal cu 800-1000 de vizitatori zilnici, sau un blogger bun, respectabil sau macar citibil, cu 10-20-50-100 de vizitatori pe zi?

    RăspundețiȘtergere
  3. Lexa,
    Exact! Oricum, telentul de a scrie frumos, uneori se cam bate cap in cap cu abilitatea de a face trafic...

    RăspundețiȘtergere
  4. Corect, zic eu. Un blog trebuie să conţină opiniile autorului, care şi cum or fi ele.
    Iar în loc de copy-paste e mai cinstit - şi mai rapid - să trânteşti un link către articolul respectiv :P

    RăspundețiȘtergere
  5. Vero,
    Să ştii. O referire, da, nu strică, dar de aici pâna la a-ţi însuşi materialul...

    RăspundețiȘtergere
  6. pe langa lipsa de inspiratie...mai e si prostie.. se mai intampla!

    RăspundețiȘtergere
  7. ce vrei măi :))...dacă ei este mici și proști, și le tremură mâinile?

    RăspundețiȘtergere
  8. Black Angel,
    Oricine mai poate trece prin momente lipsite de inspiratie, dar prin momente de prostie nu. Aia e eterna...
    Deci, cred ca e vba doar de prostie :)

    RăspundețiȘtergere
  9. probabil ca ai dreptate,depinde de cine se simte lezat aici...dar nu te obliga nimeni sa "stai călare pe blogul" cuiva. Si, in plus,daca o informatie e deja publica,e destinata publicului,e gata rasuflata, -nu stiu,in ce masura,s-ar mai putea chema "furt".
    Iar atat timp cat notiunea de 'blog' nu impune restrictii,reguli si teorii,e o tara libera deci un "internet liber".
    ;)

    mab

    RăspundețiȘtergere
  10. Postarea ta pica la fix. Tocmai ma certam cu un amic (tot blogger) care a inceput un serial pe pagina lui cu articole "copy/paste". Ideea mea era aceeasi cu a ta, insa tu ai scris exact ceea ce vroiam eu sa-i explic numai ca nu-mi gaseam cuvintele. Acum mi-e simplu, ii dau link la postarea ta si am terminat! :) Merci!

    RăspundețiȘtergere
  11. Si eu sunt satul de asa-zisii bloggeri care la 2-3 zile pun un video la ei pe blog sau copiaza o stire si gata.E trist ca unii dintre ei poate au un trafic mai mare decat tine sau altii care chiar scriu ceva,chiar vin cu idei,dar asta spune mult si despre cititori.Spune-mi ce blog citesti,ca sa-ti spun cine esti !

    RăspundețiȘtergere
  12. mab,
    blogurile sunt, ce-i drept platforme libere.
    insa, aici cred ca e mai mult vorba de moralitate... si de cat il duce mintea pe respectivul blogar.

    RăspundețiȘtergere
  13. Andrei Lefter,
    Pai, linkeaza linistit. Ma bucur ca ti-am putut fi de ajutor.

    RăspundețiȘtergere
  14. Andreihappyday,
    Treaba cu traficul e cu du-te/vino. In afara de talent, uneori, trebuie sa mai ai si tupeu...

    RăspundețiȘtergere
  15. Ai perfectă dreptate. Am văzut bloguri cu postări preluate integral de pe net. Mie mi s-a întâmplt ceva și mai cool. Mi-a fost preluat un articol întreg, cu poze cu tot și semnat ”cutarepersoană”. Am făcut o postare cu adresă la respectiva individă, care SEMNA cu nemele ei anost articolul meu ORIGINAL (!!!) și după ce amicii bloggeri i-au dat peste mână vreo trei săptămâni, a catadixit să șteargă articolul. Apoi, am descoperit tot la idioțica aia, vreo 50 de articole preluate de pe cele mai rafinate și originale bloguri! Te joci?!
    CopyScape mă mai avertizează, unii mai fură fraze și poze, dar acela era luat integral, era despre parfumurile masculine!
    Zi bună! Și maximă atenție!

    RăspundețiȘtergere
  16. Eu sunt prietenul de care vorbea Andrei mai sus. Explicatia...

    Sa zicem ca iti pica in mana un material foarte mare, care este chiar educativ, dar de care nimeni nu stie. Iti spui parerea ta, pro sau contra, ideile tale le impartasesti celorlalti si cam atat. Dai un link catre adresa respectiva de unde acel cineva ar alege daca sa dld respectivul document sau nu.

    In schimb, daca alegi varianta 2. Il publici rupandu-l in mai multe secvente, devenind astfel mai interesant de citit, poate zilnic, poate odata la doua zile, in functie de cum doresti. Comentariile sunt asteptate pentru ca fiecare si apoi tu, sa iti spui punctul de vedere asupra capitolului respectiv.

    Eu am ales varianta a 2-a, pentru ca vreau sa fie citit de catre cine ma viziteaza, nu sa il recomand cuiva si sa il lase uitarii pentru ca ii e sila sa il parcurga.

    E o diferenta intre a copia o stire, a da un filmulet de pe un site cu tampiti, cu a pune la dispozitia celor care vor sa citeasca un raport, sau a adauga o melodie, in limita in care iti poate permite wordpress-ul, intr-un post.

    RăspundețiȘtergere
  17. Mirela,
    Treburi din astea mi s-au intamplat si mie, asa ca inteleg perfect nemultumirea ta vizavi de oile in cauza.

    RăspundețiȘtergere
  18. Cristian,
    Bun, dar aportul tau ca si blogar la articolul ala e egal cu 0.
    In cazul asta, nu cred ca trebuie ca cineva care face asa ceva, sa aiba pretentii prea mari.
    Multora le place originalitatea.

    RăspundețiȘtergere
  19. Ca veni vorba de originalitate. Crezi ca esti prima care are punctul asta de vedere in legatura cu cei care fura articole si le publica pe blogurile personale? Si ai sa spui. Nu sunt prima, dar am alt punct de vedere? Care? Ca e acelasi... poate sub alta exprimare. Care e aprotul tau ca blogg-er? Vezi tu... lucrurile sunt interpretabile. Si in stanga si in dreapta.

    RăspundețiȘtergere
  20. Cristian,
    Ia fa tu bine si reciteste articolul, poate de data asta prinzi si ideile explicate printre randuri, apoi spune-mi care e aportul meu ca "blogg-er".

    RăspundețiȘtergere
  21. Iulia sunt perfect de acord cu cele scrise de tine!Sunt insa multi care nu prea au ce spune si atunci copy-paste...

    RăspundețiȘtergere
  22. elite,
    Pai, a lor va fi imparatia cerurilor... :)

    RăspundețiȘtergere
  23. Te inversunezi inutil. Isi are rostul sau. Trebuie doar sa inchizi ochii.
    Ai sa vezi ca energia pastrata pentru altceva o sa iti readuca tihna pe care o meriti.

    Iar blogarul respectiv o sa faca o rating bun, bazandu-se pe "similari".

    RăspundețiȘtergere
  24. Gand la gand!
    Mi-am dat seama ca ignoranta trebuie folosita la adresa acestor persoane de nimic. Tu stii mai bine ca exact prin problema asta trec eu de vreo 2 luni cu idiotul ala de Mr. CopyPaste.

    RăspundețiȘtergere
  25. Iulia,
    Ştiu. M-am gândit şi la tine când am scris articolul. Noroc cu descoperirea minune.

    RăspundețiȘtergere
  26. VirtualKid,
    Păi, în mod normal, da, aşa ceva nu se merită, dar... uite e ca la o lucrare de control, unde Ionel copiază după Vasilică, dar nota li se scade a amândoi...

    RăspundețiȘtergere

Give ya best shot!