joi, 10 iunie 2010

Dacă ţi-a plăcut Avatar, nu da click!

Pentru că azi nu am timp de mare lucru, am să mă limitez la a face o recomandare. Recomandarea, clar nu e pentru cei ce au căscat ochii mari la Avatar, ci pentru iubitorii filmelor (de animaţie şi nu numai...) care se perindă pe la Cannes.
Cel ce vi-l recomand astăzi, este, într-adevăr o animaţie, una făcută într-o manieră clasică şi drăguţă.
Fără efecte speciale, fără alte giumbuşlucuri grafice, cu toate astea, deosebit de expresiv.

Se numeşte Persepolis, a luat premiul juriului la Cannes în 2007 (fiind opera grafică a lui Marjane Satrapi), şi e una din animaţiile mele preferate all time datorită umorului de calitate, umorului negru (că tot mă contraziceam ieri cu cineva pe tema asta...).
 

Trailer:


Şi, că tot veni vorba, de curând, romanul grafic Persepolis, cel după care Marjane Satrapi a pus bazele animaţiei, a apărut şi la noi. Am înţeles că e şi pe la Bookfest... pentru curioşi.

30 de comentarii:

  1. Trebuie vazut, sper sa imi fac timp sa ma mai uit si la filme!

    RăspundețiȘtergere
  2. Iulia,
    Păi să-ţi faci măi. Mai lasă munca aia că nu e bună :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte dragut trailerul. O sa incerc sa-l vad cat mau curand . Mersi de recomandare :)

    RăspundețiȘtergere
  4. M-am uitat și la Avatar, dar nu am fost prea impresionată. Adică mă așteptam la altceva...
    Poate mai găsesc nervi să scot și filmul ăsta de pe net...

    RăspundețiȘtergere
  5. Ada,
    Păi, măi ia vezi cum găseşti răbdarea aia :)

    RăspundețiȘtergere
  6. O caut... e în vacanță :))

    RăspundețiȘtergere
  7. Vezi că sun din clopoţel acum :D

    RăspundețiȘtergere
  8. Pare dragut, sper sa il gasesc pe undeva pe net, sau sa imi fac timp sa il caut. ;)

    RăspundețiȘtergere
  9. Da, pai ti-am zis ca ma pricep sa irit lumea, cred ca te contraziceai cu mine :-)

    Foarte interesanta recomandare, pare un film haios, cu un subiect care ar putea atrage jihadul.... Dar nu inteleg care e treaba cu Avatar. Si ala a fost un film bun (din punctul meu de vedere), insa in alt sens. Adica....de ce crezi tu ca se exclud? Mie mi-a placut Avatar si aproape sigur imi va placea si asta.

    RăspundețiȘtergere
  10. Miţă,
    Îl găseşti sigur pe undeva :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Dragoş,
    Persepolis e un film de animaţie care, într-adevăr merită.
    Da, despre tine, era vorba :)
    Cât despre Avatar, acum gusturi şi gusturi, dar cele două nu au NIMIC în comun, în afară de faptul că ambele sunt animate. Tocmai de aia şi comparaţia.
    Din punctul meu de vedere Avatarul e filmul tipic american. Subiectul ăla l-am întâlnit în n filme. Noutatea e grafica... Însă şi acolo aş prefera alte filme.
    Nu zic că nu e de văzut, dar nici tam-tamul ăla nu l-a meritat.

    RăspundețiȘtergere
  12. @ kelt, imi pare totusi bine ca nu esti suparata pe mine :-)

    Pai doua lucruri nu trebuie sa aiba ceva in comun ca sa fie placute....Lasând tam-tamul de prost gust care s-a facut in jurul filmului, ideea (preluata cumva din Matrix, ca deh!, e din ce in ce mai greu sa fim originali in ziua de azi) este fascinanta: conectarea in mod diferit la aceeasi realitate. Schimbarea atitudinii, a punctelor de vedere...o tema interesanta.

    Sa stii ca mi-am luat inima in dinti si am dat click, asa pro-Avatar cum sunt. Nu mi-a parut rau :-)

    RăspundețiȘtergere
  13. Dragos,
    Se poate spune ca da, au ceva in comun cele doua. Ma refer la Avatar si la Matrix, desi as prefera oricand Matrixul, desi nici asta nu e tocmai in sfera filmelor care sa ma fi lasat pe mine cu gura cascata, dar recunosc ca m-am uitat cu placere la el. Cu ceva mai mare placere decat am vizionat Avatar, asta e sigur.
    Cum am zis, aici e si o chestiune de gusturi.
    Ce vroiam sa te intreb, am dat click pe nick-ul tau si m-a dus pe un blog care se numeste Nice. E blogul tau?

    RăspundețiȘtergere
  14. Sunt onorat pentru click :-)

    Paaaaaaaai....este un blog comun (cum am impresia ca e si aici, altfel nu vad de ce ar aparea iulia-diana-mihai; dar nu poti sa stii niciodata). Nice e o prietena de familie si se ocupa de "bucataria" blogului, intretinerea lui, articole permanente, vizitele (si) de curtoazie, poze, toate chestiile astea...mai scriu si eu din când in când articole, dar doar atunci când am chef si fac vizite doar de placere :-) . Ultimul meu articol e "sa ne mai si distram". Nici prietenii mei din viata de zi cu zi si nici vreun coleg de la servici nu are blog, asa ca nici eu nu am de gând sa-mi deschid unul. Prefer sa stau "in gazda" :-)

    RăspundețiȘtergere
  15. f tare:)

    si daaa, mie nu mi-a placut avatarrrr....

    RăspundețiȘtergere
  16. Dragos,
    Am inteles. Nelamurirea mea era tocmai datorita articolelor scrise la feminin la un moment dat. Acum totul imi e clar.

    La mine nu e blog comun, e al meu tot. Toate trei numele sunt ale mele :)

    RăspundețiȘtergere
  17. nu, trailer-ul nu-mi place, sorry. In schimb pot sa spun ca am urat Avatar. Film mai lipsit de logica si bun simt ca ala nu cred ca am vazut. Si acelasi lucru pot sa il spun si despre titanic. prea multa publicitate pentru leo a caprei!

    RăspundețiȘtergere
  18. Alexxius,
    Păi, oricum sunt mult mai mult faze amuzante în film decât în trailer, dar fiecare cu gusturile, aşa cum am mai spus cuiva, mai sus, amator de Avatar :).

    RăspundețiȘtergere
  19. Avatar-ul nu mi-a starnit niciun pic curiozitatea.Nu stiu cate persoane sunt,care nu l-au vazut,dar eu recunosc: nu l-am vazut si nici nu am de gand :)

    RăspundețiȘtergere
  20. Fetita Junglei,
    Poate iti starneste Persepolis.

    RăspundețiȘtergere
  21. Am fost la bookfest....dar n-am putut sa iau cartea (desi da, era acolo), nu mai aveam fizic loc unde sa o pun....

    RăspundețiȘtergere
  22. Dragos,
    De ce carti ai reusit sa te lipesti?

    RăspundețiȘtergere
  23. Paaaaaaaai...stiam eu ca fac o mare greseala daca ma duc...asa mi se intâmpla de fiecare data....ma jur ca n-o sa ma mai duc la bookfest, ca n-o sa mai intru in nicio librarie...si vin cu o gramada de carti carora trebuie sa le gasesc loc in biblioteca...Avem asa:

    O istorie a raului (Michel Faucheux)

    Azazel, ingerul Raului (Youssef Ziedan)

    Jocul ca libertate (Solomon Marcus)

    Infruntând Inchizitia - Procesul si sfârsitul lui Giordano Bruno (Michael White)

    Sa ne imbunatatim vederea in mod natural, usor, eficient si cu rezultate rapide (Leo Angart)

    Eichmann la Ierusalim (Hannah Arendt)

    Partida neterminata (Keith Devlin) - modul in care a luat nastere teoria probabilitatilor

    Inca de pe atunci vulpea era vânatorul (Herta Muller)

    Ultimile trei minute (Paul Davies) - cum va "muri" Universul

    Cum sa ne fortificam sistemul imunitar (Teresa Cheung)

    Universul holografic (Michael Talbot)

    Ce naiba stim noi, de fapt? (William Arntz, Betsy Chasse, Mark Vicente)- despre intrebarile pe care ti le pui

    Agonie si extaz...ca n-o aveam :-)

    RăspundețiȘtergere
  24. Dragos,
    Uite ca Herta Muller am zis si eu de mult ca incerc.
    Sunt curioasa daca e ceva de capul ei, sau e doar reclama de vina :)

    RăspundețiȘtergere
  25. @ keltghost, eu am rasfoit-o si am hotarât sa o cumpar. O recomand tuturor celor care au impresia ca democratia (sau ma rog, ce avem noi pe aici) a fost vesnica si ca va fi vesnica. O singura data am cumparat o carte din cauza reclamei, "Versetele satanice". Voiam sa stiu de ce naiba i-a deranjat cartea asta atât de tare pe molahi si ayatollahi de l-au condamnat pe bietul autor la moarte. Ei bine...e o carte atât de groaznica incât n-am reusit s-o termin nici in ziua de azi. Am inceput-o acum 3 ani. Dar o sa fac eu cumva sa o termin.

    RăspundețiȘtergere
  26. Dragos,
    Am auyit de Versetele Satanice, dar cumva nu m-a tentat, nu imi explic de ce.
    Se pare ca am fler bun :D

    RăspundețiȘtergere
  27. @ kelt, pentru mine era o obsesie mai veche...auzisem de ea de multa vreme, la noi nu a fost publicata decât de curând, desi e scrisa prin '80. Auzisem emisiuni la Europa Libera despre modul in care autorul era vânat prin Anglia de supusii Ayatollahului (ca sa vezi!, nu seamana pe undeva cu Persepolis? :-) ) si mi s-a deschis apetitul. Mi-am zis ca trebuie sa fie ceva de capul ei din moment ce exista atâta patima...Poate n-o inteleg eu, unii spun ca e formidabila, altii ca e teribil de proasta..ma rog, pareri si pareri.

    RăspundețiȘtergere
  28. Dragos,
    Mereu vor fi gusturi si gusturi. Nu ai cum sa ii multumesti pe toti cu o carte, sau cu orice altceva.
    Uite ca am sa caut si eu Versetele Satanice, sa imi pot da si eu cu parerea...

    RăspundețiȘtergere

Give ya best shot!