luni, 7 septembrie 2009

A venit toamna si la Green Fest














Cam gata si cu distractia anul asta. S-a dus si Vama, si Sighisoara... s-a dus si Green Fest-ul. Mi-am facut hatarul, am vazut si Guano Apes.
Inca un vis bifat in agenda mea imaginara. Daca anul trecut, am vazut in schimbul unui bilet de 70lei, la Artmania, Lacrimosa, anul acesta, am vazut gratis la Green Fest, Guano Apes!
Pentru ca, da, la Green Fest, era, teoretic intrarea libera.
De ce teoretic? Pentru ca, atipic pentru un concert free, aici nu aveai voie sa intri cu nimic. Nici macar cu stixuri sau cu umbrele. Pai, daca Doamne fereste, te trezeai tu ca urasti atat de tare Guano Apes, si ii aruncai in ochi Sandrei Nasic varful de la umbrela?
Daca te deshidratai, erau oricand disponibile, jetoane, pe care le puteai achizitiona in schimbul sumei de 4lei/bucata, cu care mergeai la corturile cu bere, si ti se dadea cate un Tuborg mic, daca le dadeai un jeton. Puteai oricand sa iti iei din acelasi jeton, doua ape mici. Era la alegerea ta, si la nivelul de alcoolizare la care vroiai sa te supui.
Noi, am fost usor mai smecheri de atat.

Atmosfera de la Parcul Izvor... (ca acolo s-a tinut toata tarasenia), a fost una imbacsita de praf, caldura inabusitoare si pogo. Desi, la Green Fest, sambata, au cantat AB4, Zdob si Zdub... si Guano Apes... romanilor le place pogo, pentru ca e primitiv, si le aminteste de adevarata lor natura. De asemenea, pogo e mascarea ideala pentru cei ce nu stiu sa dea din pleata, sau, dupa caz, nu stiu sa danseze.

Dintre toti cei ce au cantat, le dau nota 10 celor de la Zdob si Zdub, pentru ca stiu cum sa faca atmosfera, si sa scoata amorteala din romanul lenes, fiind ea manifestat chiar si prin primitivul pogo.
Nota 9 este pentru AB4, pentru ca stiu cum sa Placebo-iasca publicul, si implicit pentru Doru, care s-a gandit sa se mai ingrase si sa zambeasca mai mult.

Nota 9,50 e pentru Guano Apes, pentru ca au avut proasta inspiratie sa isi inceapa recitalul cu cateva balade lacrimogene, care au bagat spiritul balcanic in depresie.
Probabil, cei de la Guano nu erau constienti cum e publicul roman, ca odata ce isi baga mainile in buzunar, ca sa isi gaseasca echilibrul, pozitia ramane intancta.
Cel mai penibil moment, a fost de departe, incercarea Sandrei Nasic de a face publicul sa cante odata cu ea, lasand doar instrumentalul sa curga... Dar, romanii nu au voce si sunt timizi... Trist.... foarte trist!

Eu in locul lor, n-as mai veni in Romania, i-as lasa pe romani cu Adrian Minune si gasca.

Din partea mea, tot respectul pentru Sandra Nasic! A dovedit ca are voce faina chiar si live, si, ca poate sa faca totul de una singura.

As fi vrut sa am ocazia sa fac mai multe fotografii, dar conditiile nu mi-au permis sa ma exteriorizez prea mult.
As fi vrut sa pot face mai multe la Guano Apes, dar, cum aveam in dotare un Nikon compact, conditiile de iluminare erau extrem de proaste, iar eu nu riscam sa stau prea in fata, ca sa nu fiu strivita de gard, si sa nu ma intorc acasa cu capul spart, gardul in abdomen si trei camere mai mici. Am preferat sa stau undeva in spate.

Gata.

Un comentariu:

  1. Hmm, uite că îţi răsfoiesc mai bine blogul azi :)
    Am fost şi eu la Green Fest.
    Sincer, nu mi s-a părut că s-ar fi îngrăşat Doru, dar.. cine ştie. Maybe.
    A fost infernal acolo cu tot praful.. Eu dupa Zdubi am plecat (n-aş fi rămas nici la ei, dar am zis treacă meargă.bad choice)
    Nu-s mare fană Guano, îi ascult foarte rar, pot spune sincer că ultima dată i-am ascultat cel puţin acum doi ani. Mă plictisesc repede..
    Oricum, am văzut cum veneau gloatele de oameni pe la Zdob şi Zdub pentru că stăteam pe margine spre intrare(numai la AB4 am stat la scenă). Unde-i gratis, hop şi românul să calce pe ultimul fir de iarbă şi să facă pogo pe el..
    În fine, mi-a părut rău că n-am rămas la Guano, dar am văzut pe YouTube ce îmbulzeală era.. Aş fi stat, dar în cu totul alte condiţii...
    btw, bună dimineaţa!
    Vine vara în curând..*Concerteeeeeeeeeeeeeee*

    RăspundețiȘtergere

Give ya best shot!